A leginkább a szakmai zsargonhoz az informatikai cégek ragaszkodnak, ezáltal az üzeneteik a legkevésbé érthetőek – áll egy most közzétett tanulmányban.
A Deloitte Touche Tomatsu elemzése szerint a terminológiai gátak a cégek eredményességét is visszavethetik. Az egyenesen fogalmazó cégek teljesítménye jobb a homályos fogalmakkal kommunikáló cégekénél. A vizsgálatba a a Dow Jones Index 30 cégét vették górcső alá.
Ha a nagyvállalati Amerika vissza akarja szerezni a közösség bizalmát, sokkal tisztábban kell elkezdenie beszélni és írni. Kevesebb üres retorikát a nyíltságról, õszinteségrõl és átláthatóságról, és több egyenes beszédet! – mondta Brian Fugere a Deloitte egyik partnere.
A Deloitte szerint az egyre homályosabban fogalmazó céges dokumentumok a cég növekvő bajaira hívhatják fel a figyelmet. Az Enron utolsó három évének üzleti kommunikációja azt mutatta, hogy amikor a teljesítmény elkezdett romlani, közleményeikben egyre szaporodtak a kétértelmű kifejezések és mondatok.
Érthetetlen informatikusok
A leginkább a szakmai zsargonhoz az informatikai cégek ragaszkodnak, ezáltal az üzeneteik a legkevésbé érthetőek - áll egy most közzétett tanulmányban.