A közlemény szerint az aláírást több mint fél éves közös munka előzte meg, amelyet Magyarországon a Vodafone koordinált. A mobiltársaságok közleményükben rámutatnak: egyre több fiatal rendelkezik multimédiás szolgáltatások igénybevételére alkalmas telefonnal, így könnyen elérhetik a kifejezetten felnőtteknek szánt, a kiskorúak lelki épségét viszont veszélyeztető tartalmakat.
A cégek vállalták, hogy támogatják a felnőtteknek szánt tartalomhoz való hozzáférés ellenőrzését, figyelemfelhívó kampányok kidolgozását, a mobiltelefonokon megjelenő illegális tartalmak elleni küzdelmet, illetve biztosítják a kereskedelmi tartalom transzparens osztályozását - áll a közleményben.
A kódexet a három vállalat évente felülvizsgálja, és szükség esetén módosíthatja.
A közlemény emlékeztet arra, hogy a fiatalkorúak védelme mellett a mobilszolgáltatók és a tartalomszolgáltatók már tavaly kidolgozták az emelt díjas szolgáltatásokra vonatkozó etikai kódexet is, amelynek elsődleges célja az ilyen típusú szolgáltatásokkal kapcsolatos pontos, alapos tájékoztatás, valamint az egységes szabályozás kialakítása.
A biztonságosabb mobilhasználatot támogató magyarországi etikai kódex előzménye a 2007 februárjában, Brüsszelben aláírt Európai Keretmegállapodás, amely a vezető európai mobilszolgáltatók saját kódexe volt, a kiskorúak védelme érdekében. Az akkori keretmegállapodás aláírói között szerepelt a három hazai cég anyavállalata is, a Deutsche Telekom Group, a Telenor és a Vodafone Limited.