A cégekre elsősorban az amerikai versenyhivatal (Federal Trade Commission, FTC) gyakorol nyomást annak érdekében, hogy a felelősebb marketing segítségével is enyhítsék a gyerekek növekvő elhízási problémáját - tudatta az AP hírügynökség.
A marketing megváltoztatása egyedül nem tudja megoldani ezeket a gondokat, ezért azzal is segítünk a szülőknek, hogy megtanítjuk őket, hogyan válasszanak egészségesebb ételeket - közölte az FTC elnöke, Deborah Platt Majoras. Megjegyezte, hogy a 11 cég televíziós ételreklámjainak kétharmad része közvetlenül a gyerekeknek szól.
Közülük hét cég azt is vállalja, hogy a jövőben a népszerű mozifilmek és tévéműsorok karakterei közül csak azokra kötnek szerződést, amelyek kizárólag egészséges termékeket reklámoznak. Négy másik cég pedig közölte, hogy egyáltalán nem reklámoz majd 12 éven aluli gyermekeknek.
Az amerikai McDonalds jelezte: csak olyan, kétféle Happy Mealt fognak a gyerekeknek hirdetni, amelyek egészséges termékeket tartalmaznak. Ez azt jelenti, hogy azok energiatartalma nem éri el a 600 kalóriát és 35 százalék alatti a zsír- vagy a cukortartalmuk. A PepsiCo szintén vállalja, hogy csak azokat a termékeket fogja hirdetni a korosztálynak, amelyek nem hizlalnak.
Menedzsment Fórum
Kapcsolódó anyagok:
Bírósággal tiltatnák be a Kellogg gyerekreklámjait
A szülők zsebére játszanak rá a gyerekreklámok
Kajálják a gyerekek az ételreklámokat
Betiltatnák a gyorsételreklámokat Angliában