2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az Egyesült Államok legnagyobb élelmiszeripari és üdítőgyártó cégei új szabályozást hoznak létre, amely korlátozza a reklámozást a 12 év alatti gyerekek körében. A McDonalds közölte, hogy csak az egészségesebb Happy Meal menüket fogja hirdetni, és a rajzfilmfigura karaktereket is csak e célból fogják felhasználni a cégek - legalábbis az USA-ban.

A cégekre elsősorban az amerikai versenyhivatal (Federal Trade Commission, FTC) gyakorol nyomást annak érdekében, hogy a felelősebb marketing segítségével is enyhítsék a gyerekek növekvő elhízási problémáját - tudatta az AP hírügynökség.

A marketing megváltoztatása egyedül nem tudja megoldani ezeket a gondokat, ezért azzal is segítünk a szülőknek, hogy megtanítjuk őket, hogyan válasszanak egészségesebb ételeket - közölte az FTC elnöke, Deborah Platt Majoras. Megjegyezte, hogy a 11 cég televíziós ételreklámjainak kétharmad része közvetlenül a gyerekeknek szól.

Közülük hét cég azt is vállalja, hogy a jövőben a népszerű mozifilmek és tévéműsorok karakterei közül csak azokra kötnek szerződést, amelyek kizárólag egészséges termékeket reklámoznak. Négy másik cég pedig közölte, hogy egyáltalán nem reklámoz majd 12 éven aluli gyermekeknek.

Az amerikai McDonalds jelezte: csak olyan, kétféle Happy Mealt fognak a gyerekeknek hirdetni, amelyek egészséges termékeket tartalmaznak. Ez azt jelenti, hogy azok energiatartalma nem éri el a 600 kalóriát és 35 százalék alatti a zsír- vagy a cukortartalmuk. A PepsiCo szintén vállalja, hogy csak azokat a termékeket fogja hirdetni a korosztálynak, amelyek nem hizlalnak.

Menedzsment Fórum

Kapcsolódó anyagok:

Bírósággal tiltatnák be a Kellogg gyerekreklámjait
A szülők zsebére játszanak rá a gyerekreklámok
Kajálják a gyerekek az ételreklámokat
Betiltatnák a gyorsételreklámokat Angliában

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!