A KRC Kutató intézet az UEFA Bajnokok Ligája hivatalos szponzora, a MasterCard felkérésére olyan szakértőket keresett fel, akik valamilyen formában szerepet vállaltak az idei és az utóbbi öt évben megrendezett UEFA Bajnokok Ligája döntők megrendezésében.
A athéni mérkőzést megelőzően, - amely a 2005-ös "Istambuli döntő" várva várt megismétlése lesz - a szakértők egyetértettek abban, hogy Athénban növekszik majd a fogyasztás, fellendül a turizmus, növekednek a szponzori támogatások és vonzóbb lesz az ország a külföldiek számára. Egybehangzó vélemények szerint az UEFA Bajnokok Ligája döntőjének szervezése növeli a város jövőbeli esélyét a hasonlóan fontos sport- és más nemzetközi események elnyerésére.
A MasterCard felmérése szerint a döntő következtében várhatóan a bárok, az éttermek, a szállodák, a kiskereskedelmi egységek, a szállítmányozási cégek és az Olimpiai Stadion üzemeltetői tesznek szert a legnagyobb haszonra. A megkérdezettek arra is felhívták a figyelmet, hogy várhatóan a szálláslehetőségek és kulturális programok kapcsolt ajánlatait igénybe véve a látogatók tovább maradnak majd, így élénkítve a város helyi kereskedelmét.
Várakozások szerint a gazdasági hatások nem lesznek azonnal érzékelhetők. Nyolcból hét szakértő egyetért abban, hogy egy sikeresen záruló athéni döntő növelheti az üzletek forgalmát, de a növekedés inkább hosszú távon lesz érezhető. Elsősorban a turizmus területén számítanak élénkülésre, hiszen azok a szurkolók, akik a döntő éjszakáján élvezték a város vendégszeretetét, a verseny után magánemberként is visszatérhetnek, áll a MasterCard közleményében.
100 millió euró a tét
A KRC a MasterCard felkérésére továbbá 12 európai sport gazdasági szakértőt keresett meg Angliában, Németországban, Franciaországban, Olaszországban, Spanyolországban és Horvátországban. A felmérés során a sport és üzleti szervezetek képviselőit arra kérték fel, hogy becsüljék meg, mennyit profitálhat a 2007-es UEFA Bajnokok Ligáján győzedelmeskedő csapat és városa a győzelemből.
A szakértők szerint a győztes klub jelentősebb szponzorációs támogatást, televíziós közvetítésekért járó díjat és jegyeladásból származó bevételt könyvelhet el, valamint játékosai is többet érnek majd. Jóllehet, a becsült 100 millió euró továbbra sem haladja meg azt az összeget, amit Európa legjobb klubjai útiköltségre, szállításra és alkalmazotti fizetésekre költenek egy átlagos idényben.
A megkérdezett szakértők szerint a győztes csapatnak otthont adó város sem jár rosszul. A 2005-ben győzedelmeskedő Liverpool FC 70 millió eurós tőkét vonzott az észak-angliai városba, mely elsősorban a fokozott vásárlókedvnek, az idegenforgalomnak, a szponzorációnak, valamint az intenzívebb kereskedelemnek köszönhetően prosperált a győzelemből. Hasonlóképpen az FC Porto otthona is látványos, 12 millió euróra becsült hasznot könyvelhetett el a csapat 2004-es győzelmét követően.