A kereskedők forgalmát mérkőzésenként négymillió euróval növelik a szebbik nem tagjai, ami tartalmazza az emléktárgyak, az étel-ital, a szállás, a közlekedés valamint a TV-készülékekre költött pénzt is. Ez az Európa-bajnokság generálta forgalom mintegy 10 százaléka, a MasterCard becslése szerint összesen 1,4 milliárd euró (350 milliárd forint).
Az Eb-n résztvevő hölgyek leginkább futball-mezekre, arcfestésre, szállásra és étkezésre költenek. Azok, akik otthonról követik a mérkőzéseket, fokozottabban keresik a nyomtatott hírújságokat, magazinokat, gyakrabban térnek be szurkolni bárokba vagy kávézókba, így járulva hozzá az Eb anyagi sikeréhez, áll a MasterCard közleményében.
Természetesen a nők labdarúgáshoz köthető költése nem egyenlően oszlik meg az országok között. Az Európában tapasztalható társadalmi és kulturális különbségek miatt néhány országban, például Németországban vagy Svédországban a nők költése eléri a teljes rajongói forgalom harminc százalékát, míg a kontinens tradicionálisabb társadalmaiban ez az arány alacsonyabb, mint tíz százalék.
A kutatás kimutatta, hogy azok a nők, akiket megérint a foci, nagyobb eséllyel vásárolnak futball-mezeket, emléktárgyakat, szívesebben vesznek részt fogyasztói promóciókban, mint az ellenkező nemű szurkolók.
A MasterCard tanulmánya szerint a futballvezetők egyre inkább kezdik felfedezni a női rajongókban rejlő lehetőségeket. Ugyanakkor a kártyatársaság kutatása arra is rávilágít, hogy bár a nők Eb-költése jelentős, futballtól független dolgokra (wellness-re, nyaralásra és szórakozásra) továbbra is többet költenek a torna ideje alatt, mint a labdajátékra.