Az évi 5000 autó összeszereléséhez elegendő kapacitással rendelkező üzem a tervek szerint az év végére készül el.
"Nem lesz szükségünk egy teljes összeszerelő üzemre, mivel a félkész jármű, kerekekkel és belső berendezésekkel együtt egészben érkezik Indiából, mindössze a villanymotort és az akkumulátorokat kell majd beépíteni" - mutatott rá Hickman.
Az üzem a Tata Indica Vista személygépkocsi és ACE kompakt áruszállító modelljeinek elektromos verzióit szereli majd össze.
Hickman a spanyol kormány elektromos autó programja bejelentésének alkalmából nyilatkozott a Dow Jones Newswires hírügynökségnek. A spanyol kormány 2010 végéig kétezer elektromos járművet kíván üzembe helyezni az országban és 546 elektromos töltőállomás létesítését tervezi Madridban, Barcelonában és Sevillában.
A Tata kedden mutatta be az Indica Vista elektromos verzióját Spanyolországban. A modell 200 kilométeres hatótávval rendelkezik 60 km/órás átlagsebesség mellett. Legnagyobb sebessége 110 km/óra.
A cég nem közölte a modell várható árát, de Hickman szerint az a felső árkategóriás hagyományos dízel modellek szintjén lehet.
A Tata Motors norvégiai Miljo üzemében gyártott lítium-ion akkumulátorokat szereli majd be elektromos autóiba a kanadai TM4 villanymotorjaival. Egy későbbi fázisban a Tata és a TM4 közös vállalatot is létesít Indiában elektromos motorok gyártására.
Az elektromos autók összeszerelésére Norvégia a Miljo üzem, az Egyesült Királyság pedig a Tata tulajdonában lévő Jaguar-Land Rover miatt esélyes, de a Tata tárgyalásokat folytat a spanyol kormánnyal is egy lehetséges telephelyről - mondta Hickman.
"Az év végére elkészül első európai összeszerelő üzemünk" - fogalmazott Hickman, ami arra utal, hogy a Tata esetleg több európai elektromos autó összeszerelő üzem létesítését is tervezi.