2010. július 15. 07:29

A Chevrolet töretlenül növelte piaci részesedését az utóbbi hét évben Európában, a michigani General Motors csoporthoz tartozó márka értékesítése a válság évében, tavaly ugyan 15 százalékkal visszaesett, de részesedése ekkor is stabilan 2,3 százalék volt, az idén pedig már 2,4 százalékra nőtt.

A Chevrolet Magyarország tájékoztatása szerint Magyarországon a márka piaci aránya jelenleg felülmúlja az európai átlagot, 2,88 százalékos. Egy évvel ezelőtt, 2009 hasonló időszakában egyébként a magyar részesedés még elérte a 3,65 százalékot, ami akkor 1452 eladott autót jelentett.

A Chevrolet Europe az idén 232417 autót adott el januártól júniusig, 8 százalékkal többet az előző év azonos időszakánál. A bővülés alapja az, hogy 13 európai országban sikerült erőteljes növekedést elérni, 40-50 százalékkal több járművet adtak el például Svájcban, Görögországban, Hollandiában, és kiemelkedő volt az értékesítés Spanyolországban is 55 százalékkal, valamint Portugáliában 88 százalékkal nőtt. A magyarországi értékesítésről nem szolgáltak adattal. Oroszországban, ahol lassan helyrejön a piac, a Chevrolet tartja vezető pozícióját a nem hazai márkák között, stabil piaci részesedése 6,5 százalék.

A közlemény idézi Wayne Brannont, a Chevrolet európai főnökét, aki jelezte: 2011-ben hét új modellel jönnek ki, ezzel kínálatuk le fogja fedni a piaci kategóriák kétharmadát.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.