3p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A világgazdaság általános lassulása miatt az online kereskedelem is visszaesett szinte mindenhol, az Egyesült Államokhoz és Nagy-Britanniához viszonyítva a kontinentális Európa viszonylag jól tartja magát - írja az eMarketer.

Franciaországban például legutóbb a karácsonyt követő időszakban figyeltek meg jelentős javulást. Az ünnepek utáni első öt napban a FEVAD nevű francia üzletlánc 25 százalékkal magasabb bevételt könyvelhetett el, mint egy évvel korábban. A cég úgy véli, hogy a közvetlenül a vevőknek történő értékesítés 30 százalékkal fog nőni idén, ami visszaesés a tavalyi 35 százalékos növekedés után, de még mindig jó eredmény.

A francia vásárlóknak markáns véleményük van az online vásárlásról: egy felmérés szerint a megkérdezettek 85 százaléka úgy gondolja, hogy az internetes áruházak jobb árakat és akciókat kínálnak, mint a hagyományos üzletek. Emellett a felmérésben részt vevők több mint fele úgy nyilatkozott: a webes vásárlás legnagyobb előnye számára, hogy megkíméli a tömegtől a boltokban.

Egy idén májusban készült felmérés arra is választ keresett, hogy mit vesznek leggyakrabban a franciák az interneten. A kutatásból az derült ki, hogy a vásárlók több mint fele CD-t, DVD-t és számítógépes szoftvereket vásárolt. Hasonló számban voltak olyanok, akik vonat- vagy repülőjegyet foglaltattak maguknak, míg az emberek mintegy fele ruhákat vagy cipőket vett magának a világhálón.

Egy másik megfigyelhető trend, hogy a franciák egyre gyakrabban vesznek luxuscikkeket az interneten, egy tavalyi felmérés szerint például a francia nők 80 százaléka vett már legalább egyszer olyan ruhát vagy cipőt, ami a luxuskategóriába sorolható.

Németországban az online vásárlások piaca fokozatosan növekszik, az eMarketer becslései szerint már a német vevők háromnegyede használja a világhálót bizonyos termékek beszerzéséhez. A Nielsen még ennél is tovább megy: szerintük az emberek 97 százaléka vásárolt már legalább egyszer az interneten Németországban.

Németországban is a többi európai országban legnépeszerűbb internetes áruházak hóditanak, például ott is népszerű az Amazon.

Az egyik oka, hogy a világgazdaság visszaesése ellenére az online üzletek fenn tudják tartani növekedésüket, hogy egyre szélesebb körben terjed el az internetes vásárlás, mostanra sok különböző csoportban vált divattá. Az internetes vásárlás főleg Franciaországban, Németországban és Skandináviában népszerű, de például az olaszok és a spanyolok a kulturális különbözőségek miatt jóval kevesebbet vásárolnak a világhálón.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!