3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A világgazdaság általános lassulása miatt az online kereskedelem is visszaesett szinte mindenhol, az Egyesült Államokhoz és Nagy-Britanniához viszonyítva a kontinentális Európa viszonylag jól tartja magát - írja az eMarketer.

Franciaországban például legutóbb a karácsonyt követő időszakban figyeltek meg jelentős javulást. Az ünnepek utáni első öt napban a FEVAD nevű francia üzletlánc 25 százalékkal magasabb bevételt könyvelhetett el, mint egy évvel korábban. A cég úgy véli, hogy a közvetlenül a vevőknek történő értékesítés 30 százalékkal fog nőni idén, ami visszaesés a tavalyi 35 százalékos növekedés után, de még mindig jó eredmény.

A francia vásárlóknak markáns véleményük van az online vásárlásról: egy felmérés szerint a megkérdezettek 85 százaléka úgy gondolja, hogy az internetes áruházak jobb árakat és akciókat kínálnak, mint a hagyományos üzletek. Emellett a felmérésben részt vevők több mint fele úgy nyilatkozott: a webes vásárlás legnagyobb előnye számára, hogy megkíméli a tömegtől a boltokban.

Egy idén májusban készült felmérés arra is választ keresett, hogy mit vesznek leggyakrabban a franciák az interneten. A kutatásból az derült ki, hogy a vásárlók több mint fele CD-t, DVD-t és számítógépes szoftvereket vásárolt. Hasonló számban voltak olyanok, akik vonat- vagy repülőjegyet foglaltattak maguknak, míg az emberek mintegy fele ruhákat vagy cipőket vett magának a világhálón.

Egy másik megfigyelhető trend, hogy a franciák egyre gyakrabban vesznek luxuscikkeket az interneten, egy tavalyi felmérés szerint például a francia nők 80 százaléka vett már legalább egyszer olyan ruhát vagy cipőt, ami a luxuskategóriába sorolható.

Németországban az online vásárlások piaca fokozatosan növekszik, az eMarketer becslései szerint már a német vevők háromnegyede használja a világhálót bizonyos termékek beszerzéséhez. A Nielsen még ennél is tovább megy: szerintük az emberek 97 százaléka vásárolt már legalább egyszer az interneten Németországban.

Németországban is a többi európai országban legnépeszerűbb internetes áruházak hóditanak, például ott is népszerű az Amazon.

Az egyik oka, hogy a világgazdaság visszaesése ellenére az online üzletek fenn tudják tartani növekedésüket, hogy egyre szélesebb körben terjed el az internetes vásárlás, mostanra sok különböző csoportban vált divattá. Az internetes vásárlás főleg Franciaországban, Németországban és Skandináviában népszerű, de például az olaszok és a spanyolok a kulturális különbözőségek miatt jóval kevesebbet vásárolnak a világhálón.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!