A Chery szóvivője csak annyit mondott, hogy a globális autóipari válság közepette ritka alkalom kínálkozik a kínai autógyárak számára profiljuk bővítésére.
Elemzők szerint az egyik célpont a Fordhoz tartozó Volvo lehet, miután a súlyos pénzügyi gondokkal küszködő amerikai vállalatcsoport többször hangoztatta, hogy minden megoldásra nyitott svéd vállalatát illetően.
Szóba jöhet a General Motors is, amely szintén vásárlót keres egyik terepjáró márkája számára.
A Chery Kína legnagyobb autógyára, saját fejlesztésű autóit már a világ 50 országába exportálja, főként a feltörekvő piacokra, a fejlett országokban eddig még nem sok sikerrel járt.
Ágazati elemzők emlékeztetnek arra, hogy a kínai autógyárak eddig nem igazán tudták megvetni a lábukat Európában, mert gyenge másolatokkal, vagy unalmas külsejű, a törésteszteken tragikusan teljesítő autókkal próbálkoztak. A hibákból tanulva azonban egyre szebb, és jobb minőségű autókkal rukkolnak elő.