2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az európai internet-gazdaság komoly fejlődésnek indulhat a következő években. Ehhez azonban még számos feltételt kell teljesíteni.

Nevin Cohen, az eMarketer vezető elemzője kiemeli, hogy ez e-kereskedelem fejlődésének üteme nagy mértékben függ az IT beruházásoktól, az internetezők számának növekedésétől és attól, hogy létrejön-e egy olyan átfogó szabályozás, mely vonzóvá és biztonságossá tudja tenni az elektronikus kereskedelmet.

Az e-kereskedelem növekedésének persze ára van, ezt az árat pedig jórészt a kereskedő cégeknek kell megfizetniük. A Forrester Research kutatási jelentése szerint a vezető európai cégeknek átlagosan 9,4 millió dollár kezdeti befektetéssel kell támogatniuk az eladó-oldali e-kereskedelmet. (Ennek több, mint felét a munkaerő költsége teszi ki.)

A Forrester elemzői szerint jelenleg a legtöbb európai B2B vállalkozás nem eléggé átlátható, nem támogatja megfeelően az egyszerű tranzakciókat. Ahhoz, hogy a valóban működőképes elektronikus piacterek alakulhassanak ki, a legtöbb cégnél alapos "tatarozásra" van szükség. A Forresternél úgy látják, hogy azok a piacterek, melyek zárt kereskedelmi konzorciumokat hoznak létre ezzel kizárják a versenyt. A kutatók ugyancsak kevés esélyt látnak arra, hogy az aukciókra, fordított aukciókra, vagy az extranetes megoldásokra építkező cégek sikeresek legyenek.

A Forrester szerint a B2B kereskedelmi webhelyeknek fel kell nőniük arra a szintre, mely lehetővé teszi a kollaboratív kereskedelmet (collaborative commerce), megteremtve az ügyfelek számára a hozzáférést az üzleti folyamatokhoz a gyártástól az after-sales szolgáltatásokig. Az e-üzletbe fektetett pénzek csak akkor térülhetnek meg, ha a vállalatok az üzleti folyamataik újratervezésével képesek növelni általános jövedelmezőségüket.

Bár az e-kereskedelem részesedése valamennyi európai országban a teljes kereskedelmi forgalom 10 százaléka alatt marad, a benne rejlő potenciális növekedési lehetőségek miatt jelentősége ennél sokkal nagyobb. Mára már szertefoszlott az internetről, mint gazdasági "csodafegyverről" szóló mítosz, viszont egyre többen látják benne a termelékenység növelésének, és a költségek csökkentésének eszközét. Ezek a tulajdonságok pedig - különösen a gazdasági fejlődés lassulásakor - egyre értékesebbek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!