2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Az európai internet-gazdaság komoly fejlődésnek indulhat a következő években. Ehhez azonban még számos feltételt kell teljesíteni.

Nevin Cohen, az eMarketer vezető elemzője kiemeli, hogy ez e-kereskedelem fejlődésének üteme nagy mértékben függ az IT beruházásoktól, az internetezők számának növekedésétől és attól, hogy létrejön-e egy olyan átfogó szabályozás, mely vonzóvá és biztonságossá tudja tenni az elektronikus kereskedelmet.

Az e-kereskedelem növekedésének persze ára van, ezt az árat pedig jórészt a kereskedő cégeknek kell megfizetniük. A Forrester Research kutatási jelentése szerint a vezető európai cégeknek átlagosan 9,4 millió dollár kezdeti befektetéssel kell támogatniuk az eladó-oldali e-kereskedelmet. (Ennek több, mint felét a munkaerő költsége teszi ki.)

A Forrester elemzői szerint jelenleg a legtöbb európai B2B vállalkozás nem eléggé átlátható, nem támogatja megfeelően az egyszerű tranzakciókat. Ahhoz, hogy a valóban működőképes elektronikus piacterek alakulhassanak ki, a legtöbb cégnél alapos "tatarozásra" van szükség. A Forresternél úgy látják, hogy azok a piacterek, melyek zárt kereskedelmi konzorciumokat hoznak létre ezzel kizárják a versenyt. A kutatók ugyancsak kevés esélyt látnak arra, hogy az aukciókra, fordított aukciókra, vagy az extranetes megoldásokra építkező cégek sikeresek legyenek.

A Forrester szerint a B2B kereskedelmi webhelyeknek fel kell nőniük arra a szintre, mely lehetővé teszi a kollaboratív kereskedelmet (collaborative commerce), megteremtve az ügyfelek számára a hozzáférést az üzleti folyamatokhoz a gyártástól az after-sales szolgáltatásokig. Az e-üzletbe fektetett pénzek csak akkor térülhetnek meg, ha a vállalatok az üzleti folyamataik újratervezésével képesek növelni általános jövedelmezőségüket.

Bár az e-kereskedelem részesedése valamennyi európai országban a teljes kereskedelmi forgalom 10 százaléka alatt marad, a benne rejlő potenciális növekedési lehetőségek miatt jelentősége ennél sokkal nagyobb. Mára már szertefoszlott az internetről, mint gazdasági "csodafegyverről" szóló mítosz, viszont egyre többen látják benne a termelékenység növelésének, és a költségek csökkentésének eszközét. Ezek a tulajdonságok pedig - különösen a gazdasági fejlődés lassulásakor - egyre értékesebbek.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!