A Magyar Logisztikai Egyesület által megrendezett XIV. Logisztikai Fórumon Kálnoki Kis Sándor, a záhonyi térség fejlesztéséért felelős miniszterelnöki megbízott kiemelte, hogy a magyar kormány záhonyi komplex fejlesztési programja az uniós támogatással együtt 2013-ig több mint 32 milliárd forintot tartalmaz, amiből mintegy húszmilliárd forintot a vágányhálózat felújítása, nyolcmilliárdot pedig a belső közút fejlesztése tesz ki.
Garamhegyi Ábel hangsúlyozta: az ukrán-orosz relációban a magyar kormány legfőbb törekvései között van - az energiabiztonságot szolgáló olaj és földgáz hálózat karbantartása, fejlesztése, a vállalkozások részére a kölcsönös piacra jutás jogi feltételeinek kialakítása mellett -, hogy a Távol-Keletről érkező áruk minél nagyobb arányban Záhonyt válasszák a belépéshez az EU-ba, itt vámoljanak, és vegyék igénybe az ehhez kapcsolódó értéknövelt szolgáltatásokat, ami jelentős bevételt jelentene Magyarország számára.
Prohorenko Alekszandr Szergejevics, az Oroszországi Föderáció Nagykövetségének kereskedelmi képviselője elmondta: Oroszország érdekelt a záhonyi átrakó fejlesztésében, mert nem mindegy számára, hogy a Kínából érkező konténervonatok Oroszországon és Ukrajnán keresztül a záhonyi átkelőnél lépnek az EU-ba, és nem Kazahsztánon keresztül, ami elkerüli Oroszország területét, így jelentős tranzit díjtól esnének el.