A német kormány szerdán dönt arról, hogy melyik ajánlattevőt részesíti előnyben az amerikai General Motorshoz (GM) tartozó Opel új partnereként. Belgium azzal érvel, hogy ez nem kizárólag német ügy, hiszen a GM-nek számos európai országban van üzeme, Belgiumban, Lengyelországban és Spanyolországban az Opel, Nagy-Britanniában a Vauxhall, Svédországban a Saab színeiben. Az antwerpeni Opel-gyár tavaly több mint 132 ezer autót állított elő, és közel 2600 munkást foglalkoztatott.
Kris Peeters, a flandriai régió kormányfője közölte, hogy Herman Van Rompuy belga szövetségi miniszterelnökkel együtt levelet írt a német és az uniós vezetéshez, és ebben kérte, ne kizárólag Németország döntse el, mi legyen a megoldás a nehézségekkel küzdő autógyár-óriás ügyében. A német döntés, illetve a kormányzati preferencia kinyilvánítása abban öltene testet, hogy a kiválasztott partnerrel való szerződéskötés esetén mekkora hitelgaranciát képes és hajlandó vállalni Berlin - de nyilvánvalóan jóval többet, mint a 300 millió euróig "nyújtózkodni tudó" Flandria.
Angela Merkel kormánya az olasz FIAT, a legnagyobb orosz kereskedelmi bank, a Sberbank támogatta osztrák-kanadai Magna International alkatrészgyártó cég és a belgiumi bejegyzésű RHJ holding partnerségi ajánlatát teszi mérlegre. Ezek közül a Magna csak az Opel németországi gyárainak megmentését garantálná.