3p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter szerint folytatódik a közösségi közlekedés újjászervezése, ennek keretében az év végére lezárul a Volán-társaságok regionális összeolvadása.

Folytatódik a közösségi közlekedés megkezdett átalakítása, az újjászervezés célja a gazdaságosabb működés, az állami források hatékonyabb felhasználása, a közösségi közlekedés személyszállításon belül 22-25 százalékos részarányának megőrzése, ami kedvezőnek számít az uniós 12-15 százalékkal szemben - nyilatkozta Seszták Miklós nemzeti fejlesztési miniszter az MTI-nek, aki azt is megerősítette, hogy év végére lezárul a Volán-társaságok regionális összeolvadása.

Ezek a buszok szállítják az utasokat Budapesten - Tekintse meg galériánkat!

A tárcavezető elmondta, hogy a 2012-ben elfogadott személyszállítási törvény kiszámítható jogszabályi környezetet teremtett, a hosszú távú közszolgáltatási szerződések tavalyi aláírásával a közösségi közlekedés finanszírozása tervezhető keretek között zajlik. Az év végéig befejeződik a Volán társaságok régiós szintű összeolvadása, amely hatékonyabb működést és a színvonalasabb utaskiszolgálást eredményez.

Seszták Miklós emlékeztetett arra, hogy a 24 állami tulajdonban lévő Volán társaságot 7 regionális társaságba szervezik. A tavaly megkezdett átalakítás célja, hogy a társaságok működési hatékonysága a már ma is észlelhető javulást folytatva növekedjen. 2015 januártól évente 4-5 milliárd forint megtakarítás érhető el a korábbiakhoz képest, a többlet a szolgáltatások színvonalának emelésére fordítható. A létrejövő új régiós társasági működési forma még inkább elő fogja segíteni a hatékony gazdálkodást és az utazási igények kielégítését a járatok menetrendjének, útvonalának, csatlakozásainak jobb megszervezésével - tette hozzá a miniszter.

A járműbeszerzések ütemezéséről kifejtette, hogy a következő években mintegy ezer új busz fogalomba állítása válik szükségessé, amelyhez a Magyar Fejlesztési Bank 150 milliárd forintra növelt keretösszegű Közösségi Közlekedésfejlesztési Finanszírozási Programjában elérhető hitelek biztosítanak forrást.

A MÁV-Starttal és a GYSEV-vel tavaly 10 évre kötött közszolgáltatási szerződések alapján a vasúti személyszállítási szolgáltatások bevételekkel nem fedezett költségtérítési igénye 2014-ben 146,8 milliárd forint lesz szemben a 2011. évi 166 milliárd forinttal. A MÁV-csoport adósságállománya a 2010-es 300 milliárd forintról mára 220 milliárd forintra csökkent - ismertette a vasúti személyszállítás átalakításának eddigi eredményeit. A következő években a MÁV Csoporton belül folytatódik a működési és üzemviteli folyamatok korszerűsítése, a járműpark megújítása és a szolgáltatási színvonal erősítése.

A miniszter a vasúti és közúti személyszállításban tekintetében a következő évek feladatként fogalmazta meg a jegyrendszer korszerűsítését, az elektronikus fizetési módok alkalmazhatóságának kiterjesztését. A szolgáltatási színvonal növelése keretében kiemelt jelentősége van az utastájékoztatási rendszerek átfogó megújításának, további intermodális csomópontok létrehozásának, fejlesztésének az átszállókapcsolatok javítása érdekében. Meg kell vizsgálni a zéró emissziós járművek bevonását a közösségi közlekedésbe, nagyobb hangsúlyt kell kapnia az egyenlő esélyű hozzáférésnek, a fizikai és infokommunikációs akadálymentesítésnek - fejtette ki a Seszták Miklós.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!