Noha a tévécsatornák – különösen a köztévénél - időnként próbálnak nagyot mondani, és olyan adatokat közzé tenni, melyek relevanciája megkérdőjelezhető, a TV2 most nem szorul rá ilyen trükkre. A csatorna legnézettebb műsora, a Sztárban sztár ugyanis vasárnap a teljes lakosság körében 2 millió feletti nézettséget produkált. A tisztánlátás végett, a Nielsen közönségmérésének adati szerint ez a mutató azt jelenti, hogy ennyi ember nézte végig átlagosan a műsort. És ez nem azonos a köztévé által gyakran használt "mennyi ember kapcsolt az adott csatornára" mutatóval, amely azt méri, hogy "a csatornák közötti szörfözés közben" mennyi ember készülékén jelent meg a műsor.
Ez lehet a világ legmagasabb épülete. És hol? Irakban! Nézze meg!
Az elmúlt évek műsorainak részletes nézettségi adatairól sajnos csak a saját statisztikáink állnak rendelkezésre, de talán sokat mondó az az adat, hogy a korábban a fél ország által nézett X-Faktor utolsó szezonja ennek a közelében sem volt. A 2013-as évad döntője, amely még dübörgő nézettséggel futott 1,852 millió nézőt ért el, és egészen a 2012-es X-Faktor döntőig kell visszanyúlnunk egy, a mostaninál látványosan jobb eredményért, hiszen azt 2,24 millióan nézték. Ha az elmúlt évek másik kimagasló nézettségű RTL-es műsorának statisztikáit böngésszük, azt láthatjuk, hogy a Csillag születik (2014-ben forgatott) ötödik évadjának számai meg sem közelítették ezt a szintet, és a 2012-ben képernyőre került negyedik szezon egyes adásai is csak alulról "súrolták" a 2 milliós nézőszámot.
A TV2 esetében pedig - az utóbbi éveket átfogó statisztikáink szerint - ez egy olyan szint volt, amelyet csak a "távolból ácsingózva figyelt" a csatorna. (Ahogy fent jeleztük, hosszú évekre visszamenőleg nem áll a rendelkezésünkre minden adat, de nagy valószínűséggel ezt a szintet a Megasztár hőskorszaka, az első három széria tudta hozni. Ezeket az évadokat olyan győztesek fémjelezték, mint Tóth Vera, Caramel és Ruzsa Magdi.)
Érdekesség egyébként, hogy a Sztárban sztár vasárnapi sikere felfele húzta az utána vetített Összezárva Friderikusszal című műsort is. Igaz, a teljes lakosság körében elért 1,228 milliós nézőszámhoz az is hozzájárult, hogy az évad utolsó adásában az idei legbulvárosabb szereplő jelent meg, Berki Krisztián.
Más kérdés, hogy ezzel a két, valóban kiemelkedő nézettségű műsorral a TV2 nagyjából el is lőtte a puskaporát, és a Tények egyes adásain kívül nem sok sikeres műsorral büszkélkedhetett. Így A kocka című vetélkedő sem hozott látványos eredményeket, igaz az 50 milliós játszmával ellentétben a csatorna nézettségét legalább minimálisan felfele húzta. Más kérdés, hogy a hétköznapokon a gameshow-val egyidőben futó Éjjel-nappal Budapest, illetve Barátok közt epizódokkal nem tudott versenyezni.
Az RTL Klub műsoraira röviden kitérve érdemes megemlíteni, hogy a Got Talent az elmúlt hetekhez képest ezúttal némileg halványabb teljesítményt nyújtott, bár így is messze ez volt a csatorna legnézettebb műsora. A jó kezdés után sem mutatott látványos visszaesést az RTL két idén bemutatkozó produkciója, a Keresem a családom és a Válótársak című sorozat.
Sztárok, akik haláluk után is milliókat keresnek
A mögöttünk hagyott héten a 18-49 éveseket mérő úgynevezett kereskedelmi célcsoportba a közmédia csupán egyetlen műsorral, a Forma-1 szezonzáró Abu-Dzabiban megrendezett futamának közvetítése került be.
Az egy héttel korábbi eredményét ugyan nem tudta megtartani, de a Csillagok háborúja három klasszikus részének vetítése így is sokat segített a Viasat 3-nak.
A napi átlagos közönségarányokat összevetve azt láthatjuk, hogy főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. Igaz, ez abban az értelemben nem újdonság, hogy ősszel rendre így alakultak a heti számok.
A 48. héten a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 18,4 százaléka követte. A TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 12,9 százaléka nézte. A középmezőny vezetői ezúttal sem tudtak nagyot növekedni, igaz, az RTL két kábelcsatornája némileg javított. A harmadik helyen ezúttal a F+ (5,5% SHR) került, hajszálra lemaradva tőle a Cool (5,4% SHR) következett. A múlt héten nagyot erősödő Viasat 3 (4,7% SHR) némileg visszacsúszott, a sort pedig Duna TV (2,8 % SHR) zárta.
mfor.hu