4p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

A Sztárban sztár vasárnapi fináléja 2 millió feletti nézővel büszkélkedhetett. Ez már olyan magaslatokat jelent, amelyet nem hogy a TV2, de a piacvezető RTL Klub sem látott évek óta.

Noha a tévécsatornák – különösen a köztévénél - időnként próbálnak nagyot mondani, és olyan adatokat közzé tenni, melyek relevanciája megkérdőjelezhető, a TV2 most nem szorul rá ilyen trükkre. A csatorna legnézettebb műsora, a Sztárban sztár ugyanis vasárnap a teljes lakosság körében 2 millió feletti nézettséget produkált. A tisztánlátás végett, a Nielsen közönségmérésének adati szerint ez a mutató azt jelenti, hogy ennyi ember nézte végig átlagosan a műsort. És ez nem azonos a köztévé által gyakran használt "mennyi ember kapcsolt az adott csatornára" mutatóval, amely azt méri, hogy "a csatornák közötti szörfözés közben" mennyi ember készülékén jelent meg a műsor.

Ez lehet a világ legmagasabb épülete. És hol? Irakban! Nézze meg! 

Az elmúlt évek műsorainak részletes nézettségi adatairól sajnos csak a saját statisztikáink állnak rendelkezésre, de talán sokat mondó az az adat, hogy a korábban a fél ország által nézett X-Faktor utolsó szezonja ennek a közelében sem volt. A 2013-as évad döntője, amely még dübörgő nézettséggel futott 1,852 millió nézőt ért el, és egészen a 2012-es X-Faktor döntőig kell visszanyúlnunk egy, a mostaninál látványosan jobb eredményért, hiszen azt 2,24 millióan nézték. Ha az elmúlt évek másik kimagasló nézettségű RTL-es műsorának statisztikáit böngésszük, azt láthatjuk, hogy a Csillag születik (2014-ben forgatott) ötödik évadjának számai meg sem közelítették ezt a szintet, és a 2012-ben képernyőre került negyedik szezon egyes adásai is csak alulról "súrolták" a 2 milliós nézőszámot.

A TV2 esetében pedig - az utóbbi éveket átfogó statisztikáink szerint - ez egy olyan szint volt, amelyet csak a "távolból ácsingózva figyelt" a csatorna. (Ahogy fent jeleztük, hosszú évekre visszamenőleg nem áll a rendelkezésünkre minden adat, de nagy valószínűséggel ezt a szintet a Megasztár hőskorszaka, az első három széria tudta hozni. Ezeket az évadokat olyan győztesek fémjelezték, mint Tóth Vera, Caramel és Ruzsa Magdi.)


Érdekesség egyébként, hogy a Sztárban sztár vasárnapi sikere felfele húzta az utána vetített Összezárva Friderikusszal című műsort is. Igaz, a teljes lakosság körében elért 1,228 milliós nézőszámhoz az is hozzájárult, hogy az évad utolsó adásában az idei legbulvárosabb szereplő jelent meg, Berki Krisztián.

Más kérdés, hogy ezzel a két, valóban kiemelkedő nézettségű műsorral a TV2 nagyjából el is lőtte a puskaporát, és a Tények egyes adásain kívül nem sok sikeres műsorral büszkélkedhetett. Így A kocka című vetélkedő sem hozott látványos eredményeket, igaz az 50 milliós játszmával ellentétben a csatorna nézettségét legalább minimálisan felfele húzta. Más kérdés, hogy a hétköznapokon a gameshow-val egyidőben futó Éjjel-nappal Budapest, illetve Barátok közt epizódokkal nem tudott versenyezni.

Az RTL Klub műsoraira röviden kitérve érdemes megemlíteni, hogy a Got Talent az elmúlt hetekhez képest ezúttal némileg halványabb teljesítményt nyújtott, bár így is messze ez volt a csatorna legnézettebb műsora. A jó kezdés után sem mutatott látványos visszaesést az RTL két idén bemutatkozó produkciója, a Keresem a családom és a Válótársak című sorozat.

Sztárok, akik haláluk után is milliókat keresnek


A mögöttünk hagyott héten a 18-49 éveseket mérő úgynevezett kereskedelmi célcsoportba a közmédia csupán egyetlen műsorral, a Forma-1 szezonzáró Abu-Dzabiban megrendezett futamának közvetítése került be.

Az egy héttel korábbi eredményét ugyan nem tudta megtartani, de a Csillagok háborúja három klasszikus részének vetítése így is sokat segített a Viasat 3-nak.

A napi átlagos közönségarányokat összevetve azt láthatjuk, hogy főműsoridőben a kereskedelmi célcsoportban hat estét nyert az RTL Klub, míg egy alkalommal, vasárnap a TV2-t követték a legnagyobb arányban a készülékek előtt ülők. Igaz, ez abban az értelemben nem újdonság, hogy ősszel rendre így alakultak a heti számok.


A 48. héten a 18-49-es korcsoportban 19-23 óra között az RTL Klub műsorait átlagban a készüléket nézők átlagosan 18,4 százaléka követte. A TV2-t átlagosan a készülékek előtt ülők 12,9 százaléka nézte. A középmezőny vezetői ezúttal sem tudtak nagyot növekedni, igaz, az RTL két kábelcsatornája némileg javított. A harmadik helyen ezúttal a F+ (5,5% SHR) került, hajszálra lemaradva tőle a Cool (5,4% SHR) következett. A múlt héten nagyot erősödő Viasat 3 (4,7% SHR) némileg visszacsúszott, a  sort pedig Duna TV (2,8 % SHR) zárta.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!