Az átlagos fogyasztói árak alig változtak. Amíg egy liter testápoló idén május-júniusban átlagosan 2997 forintba került, addig egy évvel korábban 2962 forintba, áll a társaság közleményében.
A beszerzés színhelye egyre inkább a vegyiáru szaküzlet. Amíg a bolttípusok közül egy évvel korábban még hipermarketben adták el a legtöbb testápoló szert, addig most már a drogéria vette át a vezetést. Az említett két kereskedelmi csatornára jut az eladott mennyiség közel háromnegyed része.
Az arcápolás kellékeinek kiskereskedelmi forgalma egyik évről a másikra nyolc százalékkal, több mint kilencmilliárd forintra emelkedett. Itt a drogéria mennyiségi részaránya már 75 százalék. A kategória értékben mért eladásainak kétharmada stabilan arckrémekre jut. Utánuk az arclemosók következnek 25, majd az arclemosók öt és a maszkok három százalékkal.
Az arcápolók átlagos fogyasztói ára év közben tükrözi a kereslet változásait. A karácsonyt megelőző időszakban a sok karácsonyi ajándékcsomag a bennük lévő premium termékekkel, és a kisebb kiszerelések iránti nagyobb kereslet némileg megnöveli az átlagárat, amely nyáron a legalacsonyabb. Idén május-júniusban egy kiszerelési egységet átlagosan 1174 forintért adtak el a boltokban, szemben a tavaly május-júniusi 1177 forinttal. Közben, november-decemberben felment 1267 forintra.
A kézápolók bolti forgalma mennyiségben három százalékkal csökkent. Értékben a négy százalék plusz azt jelenti, hogy a piac mérete 1,2 milliárd forint fölé került.
A test- vagy arcápolókhoz képest a kézápolók forgalma kevésbé koncentrált. A drogéria és hipermarket mellett a 401-2500 négyzetméteres csatornára is jut ugyanis 19 százalékos piaci részesedés.