Néhány éven belül öt trend felforgatja az autóipart, és ezekhez a magyar beszállítóknak is alkalmazkodniuk kell - írta szerdán a Világgazdaság.
Végh Bálint, a PwC Magyarország üzleti tanácsadó részlegének menedzsere a lapnak nyilatkozva hangsúlyozta, hogy ha a beszállítók időben reagálnak a várható változásokra, akkor nyertesei lesznek a folyamatnak.
A várható trendek között említette
- az elektromos és hibrid meghajtású járművek elterjedését,
- az önvezető autók előretörését,
- a megosztott autóhasználatot,
- a folyamatos internetkapcsolatra épülő kommunikációt az autók és más objektumok között,
- és hogy a mostaninál sokkal gyakrabban, akár évente tűnnek majd fel új modellek.
A beszállítók számára mindezek egyebek között azzal a hatással járnak, hogy az üzlet kevésbé lesz tervezhető. Ezt időbeni felkészüléssel, stratégiai gondolkodással, a piaci kihívásokra adott rugalmas reagálással tudják ellensúlyozni, és ha képesek lesznek alkalmazkodni az új trendekhez, akkor a piac nyerteseivé válhatnak - emelte ki a PwC Magyarország szakértője.
MTI