A hazai újautó-eladások áprilisi toplistájában 3 Suzuki modell is szerepel: 4. helyen új „üdvöskeként” a Vitara, őt követi a Swift, 7. helyre pedig az átpozícionált SX4 S-Cross futott be. Sőt, ha megnézzük az első négy hónap összesített adatait, a Swift ott a 4., az SX4 pedig a 10. helyen szerepel és mérget vennénk rá, hogy hamarosan a Vitara is megjelenik majd, ha ledolgozta azt a hátrányát, amelyet a gyártás márciusi beindulása okozott, már ha ezt hátránynak lehet nevezni.
Ezek az autók nemcsak, hogy műszakilag vannak fényévekre a '90-es évek végi 2000-es évek eleji modellektől, de a keresletet már nem a 0 forintos, 10 éves futamidejű devizahitelek hajtják, hanem az a tény, hogy az embereknek tetszenek ezek az autók. Még akkor is így van, ha egyébként a választásban benne van a nosztalgia is. Hogy ez mennyire igaz, azt jól jelzi, hogy áprilisban a Suzukik 54 százalékát magánszemélyek vásárolták. Persze sok céges autó pusztán adómegfontolásokból lesz része a vállalati vagyonnak és nem feltétlenül azt jelenti, hogy azt egy flottamenedzser tette a használó alá, a szám akkor is beszédes.
Ismerve a hazai autópiac helyzetét és az emberek hozzáállását a hitelekhez, vélhetően azok a vásárlóknak, akik ma betérnek egy Suzuki szalonba, már valóban van pénzük egy új kocsira és nem a családi büdzsét fogják túlterhelni, hogy aztán egy nem várt esemény egy csapásra be is döntse azt.
A hazai új személyautó-piac egyébként a márciusi gyenge teljesítményt követően ismét szépen nőtt, 21,3 százalékkal éves bázison. Ez 6752 forgalomba helyezést jelent. Az első négy hónap összesített adata 23 869, amely 12,5 százalékkal magasabb az egy évvel korábbinál.
Visszatérve a modellekre egy gondolat erejéig, a versenyben nagy változás nincs: a Skoda Octavia tovább növelte előnyét, áprilisban ismét az első helyen szerepel, és a többi típusnál sincs nagy meglepetés.
mfor.hu