"A jelenlegi nehéz piaci helyzet elhúzódásának lehetősége miatt vállalatunk úgy döntött, hogy alkalmazottjai és beszállítói számát is csökkenti" - idézi az AP a Chrysler közleményét.
A cég amerikai forgalma zuhanórepülésbe kezdett, ez év első felében mintegy 22 százalékkal csökkent a tavalyi év azonos időszakához képest. Ennek oka, hogy a fogyasztók egyre inkább elfordulnak a nagy méretű, benzinfaló terepjáróktól és sporthaszonjárművektől, s inkább a hatékonyabb, olcsóbban üzemeltethető autókat részesítik előnyben.
A teljes amerikai autópiac forgalma tíz százalékkal csökkent, de a Chryslert az átlagnál érzékenyebben érintette a keresletcsökkenés, hiszen hazai eladásainak csaknem háromnegyedét sporthaszonjárművek teszik ki.
A társaság 2007-ben már megszabadult háromezer fehérgalléros és ezeregyszáz ideiglenes dolgozójától is.