3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Tovább szárnyal az energiaital kiskereskedelmi forgalma, és meghaladta a 14 milliárd forintot 2009. február-2010. januárban - derül ki a Nielsen piackutató pénteken nyilvánosságra hozott adataiból. Ez 15 százalékkal több, mint az előző hasonló időszakban.

Egy év alatt 18 százalékkal csökkent az energiaitalok átlagos ára, ennek következtében a mennyiségben mért forgalom 25 százalékkal nőtt, több mint 240 ezer hektoliter (24 millió liter) energiaitalt adtak el. Mindez azt jelenti, hogy egy átlagos magyar majdnem két és fél liter itallal serkenti magát.

Tovább csökkentek az árak

Egy liter energiaital mennyiségi eladással súlyozott fogyasztói átlagára legutóbb december-januárban 636 forint, - 18 százalékkal alacsonyabb, mint az egy évvel korábbi hasonló periódusban - állapítják meg a Nielsen szakemberei.



Ugyanakkor a kereskedelmi márkák piaci részaránya nem nőtt, hanem csökkent, szemben az általános trendekkel. Mennyiségben 28 százalékkal részesedtek az energia- és sportitalok bolti eladásából a láncok saját márkái, 2009. december-2010. januárban, míg az egy évvel korábbi periódusban még 40 százalék volt ez az arány.

A legnépszerűbb ízeket illetően idén nem hozott nyilvánosságra adatokat a piackutató cég, így csak azt lehet tudni, hogy tavaly ilyenkor a tutti-frutti vezette a népszerűségi rangsort, de fokozatosan jött fel a vegyes gyümölcs is. Szintén a 2009-es adatokból derül ki, hogy a cukormentes (light) energiaitalok részaránya emelkedett ugyan, de még így is 10 százalék alatt maradt.

A forgalomnövekedés üteme ugyanakkor csökkent tavaly: 2008-ban még értékben 31, mennyiségben pedig 42 százalékkal bővült a piac - derül ki a Nielsen tavalyi adataiból.

Kisboltokban vesszük az energiaitalt

Szintén eltér az élelmiszerek többségének trendjétől a bolttípusok megoszlása a forgalomból. Ugyanis tovább nőtt a hagyományos kis boltok részaránya, míg a nagy eladóterű üzleteké és a benzinkutaké csökkent.



A sportitalok bolti eladása szintén gyors ütemben növekszik. Értékben a piac 10 százalékos bővülése egyik évről a másikra azt jelenti, hogy kiskereskedelmi forgalmuk meghaladja az évi 400 millió forintot. Mennyiségben viszont mínusz 2 százalékot regisztrált a Nielsen.

Az energiaitalok egyébként hosszabb ideje az egyik legdinamikusabban növekvő forgalmat produkálják az élelmiszereken belül. 2008 júniusa és 2009 májusa között például csak a rizs forgalma nőtt nagyobb mértékben.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!