2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Egyelőre nem tisztázott teljesen, hogy milyen vállalatok tölthetik be a dohányipari cégek távozása miatt keletkező űrt a Formula–1 szponzori piacán, de annyi bizonyos, hogy a sportágnak évi 2,5 milliárd dolláros bevételt generáló piac felpezsdült. Az előző szezon végén két istálló cigarettagyártó főszponzora is távozott a száguldó cirkuszból, de más csapatok is új támogatókkal vágnak neki a márciusban kezdődő idei szezonnak - írja a Világgazdaság.

Az idén már nem lesz se Telefónica, se bagó

A legnagyobb változás talán a címvédő Renault csapatnál történt; az elmúlt idényt követően két olyan vállalattal is szakított, amely már évek óta az istálló legnagyobb támogatójának számított. A Japan Tobacco már egy éve bejelentette, hogy az európai dohányreklám-tilalom miatt távozik a Formula1-ből, míg a Telefónica spanyol távközlési cég a holtszezonban döntött úgy, hogy nem támogatja tovább a francia istállót. A Renault új főszponzora az idén az ING holland pénzügyi csoport lesz.

A Telefónica nagy valószínűség szerint azért szakította meg együttműködését a Renault-val, mert a távközlési cég sokkal inkább a csapat világbajnok pilótájához, a spanyol Fernando Alonsóhoz kötődött, mint magához az istállóhoz. A kétszeres egyéni vb-győztes pilóta azonban az idén már a McLaren Mercedesnél folytatja pályafutását. Azt, hogy a Telefónica a spanyol kötődést keresi az F1-ben, egyértelműen bizonyítja, hogy a vállalat nemrégiben bejelentette: nem vonul ki a sportágból, s 2007-től a Spanyol Nagydíj névszponzora lesz.

Valószínűleg Alonso csapatváltása lehet az oka annak is, hogy a Vodafone is új istállót választott. A brit vállalat nem sokkal azt követően határozta el, hogy 2007-től a McLarent szponzorálja a Formula1 legsikeresebb istállójának számító Ferrari helyett, hogy a spanyol pilóta bejelentette: a wokingi istállóhoz igazol. A Vodafone ezzel a lépéssel lényegében kiejtette a száguldó cirkuszból egyik legnagyobb konkurensét, a Telefónicát.

A Renault-étól eltérő stratégiát választott a Honda, amely szintén az előző idény végén vált meg dohányipari főszponzorától, a British American Tobaccótól (BAT). A japán istálló ugyanis nem keres új támogatót a BAT helyére, s évek óta először névadó szponzor nélkül vág neki a szezonnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!