2p

Egyelőre nem tisztázott teljesen, hogy milyen vállalatok tölthetik be a dohányipari cégek távozása miatt keletkező űrt a Formula–1 szponzori piacán, de annyi bizonyos, hogy a sportágnak évi 2,5 milliárd dolláros bevételt generáló piac felpezsdült. Az előző szezon végén két istálló cigarettagyártó főszponzora is távozott a száguldó cirkuszból, de más csapatok is új támogatókkal vágnak neki a márciusban kezdődő idei szezonnak - írja a Világgazdaság.

Az idén már nem lesz se Telefónica, se bagó

A legnagyobb változás talán a címvédő Renault csapatnál történt; az elmúlt idényt követően két olyan vállalattal is szakított, amely már évek óta az istálló legnagyobb támogatójának számított. A Japan Tobacco már egy éve bejelentette, hogy az európai dohányreklám-tilalom miatt távozik a Formula1-ből, míg a Telefónica spanyol távközlési cég a holtszezonban döntött úgy, hogy nem támogatja tovább a francia istállót. A Renault új főszponzora az idén az ING holland pénzügyi csoport lesz.

A Telefónica nagy valószínűség szerint azért szakította meg együttműködését a Renault-val, mert a távközlési cég sokkal inkább a csapat világbajnok pilótájához, a spanyol Fernando Alonsóhoz kötődött, mint magához az istállóhoz. A kétszeres egyéni vb-győztes pilóta azonban az idén már a McLaren Mercedesnél folytatja pályafutását. Azt, hogy a Telefónica a spanyol kötődést keresi az F1-ben, egyértelműen bizonyítja, hogy a vállalat nemrégiben bejelentette: nem vonul ki a sportágból, s 2007-től a Spanyol Nagydíj névszponzora lesz.

Valószínűleg Alonso csapatváltása lehet az oka annak is, hogy a Vodafone is új istállót választott. A brit vállalat nem sokkal azt követően határozta el, hogy 2007-től a McLarent szponzorálja a Formula1 legsikeresebb istállójának számító Ferrari helyett, hogy a spanyol pilóta bejelentette: a wokingi istállóhoz igazol. A Vodafone ezzel a lépéssel lényegében kiejtette a száguldó cirkuszból egyik legnagyobb konkurensét, a Telefónicát.

A Renault-étól eltérő stratégiát választott a Honda, amely szintén az előző idény végén vált meg dohányipari főszponzorától, a British American Tobaccótól (BAT). A japán istálló ugyanis nem keres új támogatót a BAT helyére, s évek óta először névadó szponzor nélkül vág neki a szezonnak.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!