A ma már szinte minden kiskereskedőnél bevett gyakorlatnak számító termékkategória-kezelésben az együttműködés a maximális hatékonyság kulcsa. A fogyasztásicikk-gyártóknak kiskereskedőikkel közösen kell optimalizálniuk a készletezést, az eladótéri elhelyezést, a termékpozicionálást, az árképzést és a promóciós tevékenységeket. Az SAP termékkategória-kezelési képességei támogatják a kereskedelmi partnerek együttműködését, a cég prediktív elemzési módszerei pedig lehetővé teszik az adott vállalat és a versenytársak termékeinek értékelését, a fogyasztói viselkedés jobb megértését és a preferált beszállítói státusz megszerzését. Mivel a rendszer külső adatokat (a termékek árainak, pozicionálásának és promóciós hátterének összehasonlító adatait) használ fel a termékkategória teljesítményének értékelésére, az ügyfélhűség javítását, a nyereségesség növelését és a piacrész bővítését is támogatja.
A mySAP CRM az ágazat legjobb eszközeit bocsátja a márkamenedzserek rendelkezésére a médiafelhasználás, valamint a fogyasztói és az értékesítési folyamatok megtervezéséhez és figyeléséhez a márka támogatása, a piaci részesedés és a nyereségesség növelése, és a márkaismertség javítása érdekében. A mySAP CRM márkamenedzselési komponense földrajzi térségekre és termékcsaládokra lebontott, teljes képet ad a kapcsolódó tevékenységekről - a promóciós programokat, az értékesítési rendezvényeket és az új termékbevezetéseket is beleértve. A márkamenedzserek így pontosan meg tudják állapítani, hogyan teljesítenek az egyes termékek versenytársaikhoz képest, és miként járulnak hozzá a márka általános nyereségességéhez.
A mySAP CRM segítségével az ügyfélreferensek áttekinthetik napi tevékenységüket, és teljes körű integráció mellett, zárt, egységes rendszerben tervezhetik meg a különböző folyamatokat - ily módon csökkenthetik a folyamatok ciklusidejét és nagyobb megtakarításokat érhetnek el már a gyártás szintjén is. Az egyes régiók és telephelyek jelentéseinek összesítése révén a logisztika, a könyvelés, a pénzügyi területek felhasználói és a felső vezetés tagjai egyszerűbben lehívhatják a releváns ügyfélinformációkat - ezáltal pontosabban azonosíthatják a konkrét ügyfelekhez kapcsolódó kihívásokat és lehetőségeket.
A mySAP CRM a fogyasztási cikkek piacán kiegészítő mySAP Business Suite megoldásokat kínáló, ágazatspecifikus SAP for Consumer Products portfólió részeként is megrendelhető. A fogyasztásicikk-ágazat elismert és innovatív szállítójaként ismert SAP ügyfélkörében a világ 10 legnagyobb üdítőital-gyártója és szórakoztató-elektronikai cége megtalálható. A 10 legnagyobb egészségügyi és kozmetikai vállalat közül kilenc, a 10 legnagyobb élelmiszeripari konszern közül nyolc, a 10 legnagyobb ruházati és cipőgyártó cég közül pedig hét az SAP ügyfele.
FMCG piacon erősítene az SAP
Az SAP AG új megoldáscsaládot mutatott be fogyasztásicikk-gyártók számára. A terméket a legfontosabb működési folyamataik kezelésére és nyereségességük javítására használhatják a vállalatok.