3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Ha valaki megvizsgálja a júliusi magyar újautó-statisztikákat, arra az érdekes megállapításra juthat, hogy itt, a Kárpát-medencében az emberek odavannak a kisbuszokért, holott csak arról van szó, hogy a hazai önkormányzatok áprilistól tömegesen írtak ki közbeszerzést kisbuszokra.

A Jato Dynamics júliusi újautó-statisztikáiban a legnagyobb darabszámban eladott személyautó-típusok top 10 listájába került a VW Transporter 116 eladott darabszámmal. A hazai piacon ez a havi eladási volumen nem számít rossznak, tekintve, hogy az első helyen álló Opel Astrából 287, az őt követő Skoda Octaviából pedig 285 talált gazdára. A Transporter iránt megnövekedett érdeklődésre a Közbeszerzési Hatóság oldala ad magyarázatot, ahol kiderül, hogy 2014. április 4-től számos önkormányzat írt ki közbeszerzési eljárás kisbuszokra. Vélhetően a megrendelések az előző hónapban érkeztek meg, így ezeket a számokat befolyásolták.

A magyarországi újautó-piac egyébként nyár közepén sem vesztett lendületéből. Júliusban összesen 6192 darab új személygépkocsi, valamint 1381 darab 3,5 tonna összsúlyt nem meghaladó kishaszon-gépjármű került forgalomba. A személygépjárművek esetén ez a mennyiség a tavaly júliusi számoknál 23 százalékkal magasabb. A kishaszon-gépjárműveknél a növekedés 54 százalékos.

A személyautó piacon az elmúlt hónap is az Opelé volt 15,2 százalékos részesedéssel és 942 eladott kocsival. A második helyet a VW szerezte meg köszönhetően a Transporterek felfutásának, összesen 635 autót adtak el. Őket követte a Ford (574), a Skoda (545) és a Suzuki (502). Az újautó forgalomba helyezések 77 százaléka volt céges és mindössze 23 magán.

Az első hét hónap adatait vizsgálva a magyar piacot szintén az Opel uralja 13,9 százalékos részesedéssel, majd következik a Skoda és a Ford 10,3 és 10,1 százalékkal.  A VW a 4. helyet szerezte meg, őt követi a Suzuki, a Dacia, a Toyota, a Nissan, a Renault és a 10. helyre befutott még a Kia is.

Az egyes típusok versenyében az év eddigi részében a Skoda továbbra is magasan őrzi vezető helyét az Octaviával (2429), második az Astra (1583), majd a Focus (1314) a Duster (1158), a Golf (1106) és a Corsa (1020) a magyar vásárlók kedvence. A korábbi slágermodell, a Swift csak a 7. 955-os darabszámmal, a Skoda kisebb típusa az aránylag új Rapid (821) viszont a 8. helyen tanyázik. Kilencedik a korábbi SX4 (754), amelynek újabb kivitele az S-Cross viszont a havi rangsorban már az 5. helyet szerezte meg, így vélhetően később meg fog jelenni a hosszabb távú statisztikákban is. 10. helyen a Mondeo áll egyedüli felső-közép kategóriásként.

Szász Péter
mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!