3p

Ön is találkozott már felháborító eladói viselkedéssel? Az ilyen szituációkat hivatott kiküszöbölni a fejlődőben lévő teszt-vásárlói piac, amelyet egyre több munkáltató választ az ügyfélközpontú viselkedés mérésére. Mfor.hu háttér.

A vizsgálati eredményektől a mérhetőségig

A teszt-vásárlót érő impulzusok minőségéről a megbízott vevők feljegyzést készítenek, majd ezekből a feljegyzésekből átfogó képet tudnak biztosítani a megrendelő munkáltatók felé.  

Egyes esetekben konkrétabb elképzelései vannak a megbízóknak, máskor a szakértői tanácsokra hagyatkoznak. Mindkét esetben igaz, hogy a próbavásárlást szolgáltató cég első feladata, megérteni a fogyasztói élmény folyamatát, annak összes lényeges állomásával – állítja Herczeg Zoltán-. Tehát a bele kell képzelnie magát egy ügyfél helyzetébe, akár néhány személyes látogatás elvégzésével. Ebből kirajzolódnak a fő vizsgálandó területek. Ezeken belül, minden terület egy kérdéscsoportból áll. A vásárlás során értékelik mind az explicit (az ügyfél elintéznivalója), mind az implicit (kedvesség, figyelmesség, stb.) szempontokat.  A kérdéscsoport végleges kialakításában nagy szerepet játszhat a megbízói input, azaz, mit is vár el a cég az alkalmazottaitól.

Fókuszpontban a mérhetőség

A legjelentősebb előnye ezeknek a teszt-vásárlásoknak, hogy a rendszeres teszteléssel javulás érhető el a tesztalanyok hozzáállásában. Amint megértik, hogy a tesztelés rendszeres, bármikor és bárki lehet próbavásárló – kvázi minden ügyfél potenciális tesztvásárló – elindulnak a javulás útján. Egyre inkább teljesítik a munkáltató ügyfélkezelésre vonatkozó elvárásait. Ezáltal a kiszolgálás színvonala javul, amit a vevők érzékelnek. A vevők és ügyfelek hűséggel honorálják a színvonalas fogyasztói élményt. Ez számokra lefordítva komoly forgalomnövekedést eredményez.

A szolgáltatás-mérési szakma irányába általános kihívás a jövőre nézve – állítja a cég képviselője-, hogy a próbavásárlók etikus viselkedésének garantálását biztosítani tudják. Egy inkorrekt próbavásárló is nagy károkat tud okozni a szolgáltató megítélésében. Mint arról a szakember beszámolt, „erre vonatkozó törekvés és összefogás mindenképpen várható hazánkban, a közeljövőben”.

A teszt-vásárlásokat nyújtó cég vezetője szerint és a megkérdezett, a szolgáltatást már korábban igénybevett cégek humánerőforrás vezetősége szerint is e szolgáltatás-minőségi mérés terén meglehetősen nagy fejlődési potenciál van. Mindenképpen bővülni fog a próbavásárlást igénybevevő megbízói szektorok száma, mivel a stagnáló volumen újabb és újabb kihívások elé állítja a szolgáltatókat.
 

Garai Katalin

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!