A Scania Hungária Kft. tavaly 658 darab 16 tonna feletti járművet regisztráltatott Magyarországon, ami 30,5 százalékos növekedést jelent a 2006-os 504 darab értékesített járműhöz képest, közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján Sáránszky Róbert, a társaság értékesítési igazgatója. Az árbevételről nem kívánt adatokat közölni.
A MAN vezeti a mezőnyt
A cég részesedése ebben a piaci szegmensben a tavalyelőtti 13,3 százalékról 15,1 százalékra növekedett, amivel a cég - magyarországi története során először - a harmadik helyet szerezte meg a gyártók rangsorában, emelte ki Sáránszky. Az első helyet - tetemes előnnyel - a MAN szerezte meg 1062 eladott járművel, majd a DAF és a Scania következik a sorban.
Az igazgató szerint a hazai piac az elmúlt években dinamikusan bővült, amit bizonyít, hogy míg 2005-ben összesen "csupán" 3290 darab 16 tonna feletti tehergépjárművet regisztráltak Magyarországon, addig 2006-ban 3779-re, tavaly pedig 4353-ra nőtt ez a szám.
Sáránszky szerint idén még bővül a piac - a Scania 680-700 darab új tehergépjárművet szeretne értékesíteni Magyarországon -, 2008 végére, 2009 elejére azonban visszaesés várható.
Itthon is debütál az új motor
A sajtótájékoztatón egyúttal bejelentették, hogy a Scania – a 2007. szeptemberi világpremier után - február 7-én Magyarországon is bemutatja új motorcsaládját, az Euro 5 EGR-t a budapesti Európa Kongresszusi Központban. Ezek a motorok már ma is - a kipufogógáz utókezelése nélkül - megfelelnek azoknak a szigorúbb kibocsátási előírásoknak, amelyek 2009 októberében lépnek életbe az EU-ban.
Sáránszky szerint a Scania az első nehéztehergépjármű-gyártó, amely a kipufogógáz utókelezése nélkül teljesíti az Euro 5-ös normát. Ez számos "új, forradalmi jellegű technikai megoldásnak” - egyebek között egy új üzemanyag-befecskendező rendszernek - köszönhető, amely révén növelhető a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság, tette hozzá.
W. B.
Menedzsment Fórum