2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Több mint harminc százalékkal növelte eladásait 2007-ben a tehergépjárművek hazai piacán a Scania, amely így – az értékesített járművek számát tekintve – először kapaszkodott fel a dobogóra ebben a piaci szegmensben. A cég néhány hét múlva Magyarországon is bemutatja új, "forradalmi technikai megoldásokkal" jellemzett motorcsaládját.

Dobogós helyen a hazai piacon

A Scania Hungária Kft. tavaly 658 darab 16 tonna feletti járművet regisztráltatott Magyarországon, ami 30,5 százalékos növekedést jelent a 2006-os 504 darab értékesített járműhöz képest, közölte csütörtöki sajtótájékoztatóján Sáránszky Róbert, a társaság értékesítési igazgatója. Az árbevételről nem kívánt adatokat közölni.

A MAN vezeti a mezőnyt

A cég részesedése ebben a piaci szegmensben a tavalyelőtti 13,3 százalékról 15,1 százalékra növekedett, amivel a cég - magyarországi története során először - a harmadik helyet szerezte meg a gyártók rangsorában, emelte ki Sáránszky. Az első helyet - tetemes előnnyel - a MAN szerezte meg 1062 eladott járművel, majd a DAF és a Scania következik a sorban.

Az igazgató szerint a hazai piac az elmúlt években dinamikusan bővült, amit bizonyít, hogy míg 2005-ben összesen "csupán" 3290 darab 16 tonna feletti tehergépjárművet regisztráltak Magyarországon, addig 2006-ban 3779-re, tavaly pedig 4353-ra nőtt ez a szám.


Sáránszky szerint idén még bővül a piac - a Scania 680-700 darab új tehergépjárművet szeretne értékesíteni Magyarországon -, 2008 végére, 2009 elejére azonban visszaesés várható.

Itthon is debütál az új motor

A sajtótájékoztatón egyúttal bejelentették, hogy a Scania – a 2007. szeptemberi világpremier után - február 7-én Magyarországon is bemutatja új motorcsaládját, az Euro 5 EGR-t a budapesti Európa Kongresszusi Központban. Ezek a motorok már ma is - a kipufogógáz utókezelése nélkül - megfelelnek azoknak a szigorúbb kibocsátási előírásoknak, amelyek 2009 októberében lépnek életbe az EU-ban.

Sáránszky szerint a Scania az első nehéztehergépjármű-gyártó, amely a kipufogógáz utókelezése nélkül teljesíti az Euro 5-ös normát. Ez számos "új, forradalmi jellegű technikai megoldásnak” - egyebek között egy új üzemanyag-befecskendező rendszernek - köszönhető, amely révén növelhető a teljesítmény és az üzemanyag-hatékonyság, tette hozzá.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!