2p

Továbbra sincs jelentős javulás a magyarországi autópiacon: a januári beszakadás után februárban 40 százalék feletti visszaesés valószínűsíthető. A Napi Gazdaság értesülései szerint februárban 8400 új járművet értékesítettek.

A gazdasági napilap szerint februárban 44,32 százalékkal csökkent az új személygépkocsik és haszongépjárművek értékesítése 2008 második hónapjához viszonyítva. Egy hónappal korábban a forgalom 50 százalékos visszaesést mutatott.

A tavaly jellemző, 10 százalék fölötti piacszűkülés után a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagvállalatai az idei esztendőre jelentős piaci visszaesést várnak: a becslések szerint 85 és 110 ezer között várható az idén eladott új autók száma.

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. februárban is megőrizte első helyét a magyarországi járműpiacon: az év második hónapjában eladott 1,3 ezer gépkocsi és haszonjármű 15,84 százalékos részesedést jelent. A társaság januárban összesen 980 járművet értékesített. A Ford a személyautó-piacon 13,88, a haszongépjárművek piacán 26,73 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett az elmúlt hónapban, ezzel a társaság immár negyedik hónapja vezeti a magyarországi járműértékesítési rangsort.

A Porsche Hungaria márkáinak forgalma februárban 30 százalék körüli mértékben esett vissza. Az elmúlt hónapban a Skoda eladásai 33, a Volkswagen személyautóké 36, a Seaté 39, az Audié 32 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A Porsche forgalma megegyezett a tavaly februárival. A társaság célja, hogy 2009-ben megtartsa a tavaly elért 20 százalékos részesedését.

A Peugeot Hungária eladásai az év első két hónapjában erőteljesen, 50 százalékkal csökkentek a személyautó- és haszonjárműpiacon. A társaság szerint csak azok a márkák tudtak előnyösebb piaci helyzetbe kerülni, amelyek jelentős flottaállományt értékesítettek, illetve agresszíven kommunikálták az olykor 30 százalékot is elérő kedvezményes ajánlatokat.

Az Opel és a Chevrolet gépkocsikat forgalmazó General Motors Magyarország az előbbi márka esetében tavaly februárhoz képest 5,2 százalékponttal, 17,4 százalékra növelte részesedését a magyarországi járműpiacon. A társaság a januári 487 után februárban 1246 Opelt adott el, míg a Chevrolet értékesítése, mintegy száz darabbal emelkedve, megközelítette a 300-at - írja a Napi.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!