2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Továbbra sincs jelentős javulás a magyarországi autópiacon: a januári beszakadás után februárban 40 százalék feletti visszaesés valószínűsíthető. A Napi Gazdaság értesülései szerint februárban 8400 új járművet értékesítettek.

A gazdasági napilap szerint februárban 44,32 százalékkal csökkent az új személygépkocsik és haszongépjárművek értékesítése 2008 második hónapjához viszonyítva. Egy hónappal korábban a forgalom 50 százalékos visszaesést mutatott.

A tavaly jellemző, 10 százalék fölötti piacszűkülés után a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) tagvállalatai az idei esztendőre jelentős piaci visszaesést várnak: a becslések szerint 85 és 110 ezer között várható az idén eladott új autók száma.

A Ford Közép- és Kelet-Európai Értékesítő Kft. februárban is megőrizte első helyét a magyarországi járműpiacon: az év második hónapjában eladott 1,3 ezer gépkocsi és haszonjármű 15,84 százalékos részesedést jelent. A társaság januárban összesen 980 járművet értékesített. A Ford a személyautó-piacon 13,88, a haszongépjárművek piacán 26,73 százalékos piaci részesedéssel rendelkezett az elmúlt hónapban, ezzel a társaság immár negyedik hónapja vezeti a magyarországi járműértékesítési rangsort.

A Porsche Hungaria márkáinak forgalma februárban 30 százalék körüli mértékben esett vissza. Az elmúlt hónapban a Skoda eladásai 33, a Volkswagen személyautóké 36, a Seaté 39, az Audié 32 százalékkal csökkentek az előző év azonos időszakához képest. A Porsche forgalma megegyezett a tavaly februárival. A társaság célja, hogy 2009-ben megtartsa a tavaly elért 20 százalékos részesedését.

A Peugeot Hungária eladásai az év első két hónapjában erőteljesen, 50 százalékkal csökkentek a személyautó- és haszonjárműpiacon. A társaság szerint csak azok a márkák tudtak előnyösebb piaci helyzetbe kerülni, amelyek jelentős flottaállományt értékesítettek, illetve agresszíven kommunikálták az olykor 30 százalékot is elérő kedvezményes ajánlatokat.

Az Opel és a Chevrolet gépkocsikat forgalmazó General Motors Magyarország az előbbi márka esetében tavaly februárhoz képest 5,2 százalékponttal, 17,4 százalékra növelte részesedését a magyarországi járműpiacon. A társaság a januári 487 után februárban 1246 Opelt adott el, míg a Chevrolet értékesítése, mintegy száz darabbal emelkedve, megközelítette a 300-at - írja a Napi.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!