A szakértők szerint olyan piaci résbe teheti be a lábát az Amazon, amely a jövőben akár komoly profittal is kecsegtethet. A technika fejlődése miatt ugyanis a privát felhasználók is egyre magasabb színvonalú videókat tudnak előállítani. Egy részük azonban nem feltétlen akarja a műveit a YouTube-on publikálni. Többek között számukra jelenthet optimális megoldást a most induló Amazon Video Direct.
A nyílt platformra bárki felteheti az anyagait, ami így első hallásra egy egyszerű YouTube klónnak tűnik. Ez azonban nem kecsegtetne túl nagy sikerrel, hiába az Amazon sok tízmilliós felhasználói tábora. Ezért a vállalat azt találta ki, hogy a szolgáltatás felhasználói videóik posztolásával szerzői jogdíjra tehetnek szert, ezzel létrehozzák a világ legnagyobb videokereskedelmi felületét.
YouTube milliomosok már vannak
Az Amazon Video Direct a feltöltött videók megtekintését, megvásárlását, reklám nélküli megtekintését teszi lehetővé, sőt segítségével videocsomagokra is elő lehet fizetni. Az Amazon Prime előfizetők a videókat szabadon nézhetik, míg azok a regisztráltak, akik nem fizetnek reklámokkal együtt kapják a tartalmat.
Az Amazon szolgáltatásának használói videóikat az Egyesült Államokban, Németországban, Ausztriában, az Egyesült Királyságban és Japánban is elérhetővé tehetik. Az Amazonnal a szolgáltatás megvalósításában több partner, köztük a Conde Nast Entertainment, a HowStuffWorks, a Samuel Goldwyn Films, a Baby Einstein, a Mattel és a The Guardian brit napilap is közreműködik. Az első időszakban várhatóan ezeknek a vállalatoknak a tartalmai lesznek a legnagyobb számban fellelhetők, ám több szakértő szerint az alkotók kedvezőbb díjazási struktúrája vonzó lehet a jövőben sok, videós tartalmat előállító számára.
Persze az Amazon mézesmadzag gyanánt létrehozott egy bónusz programot is a legsikeresebb videósok számára, ennek Video Direct Stars nevet adták. Ennek keretében a száz legnépszerűbb videó feltöltőjét jutalmazzák meg, amelyre egymillió dollárt különített el a vállalat.
Noha egyelőre a streaming szegmensben a Netflix nagyobb játékosnak tűnik, az Amazon már ott is jelentősen erősített az utóbbi időben. A streaming-szolgáltatások már eddig is konkurenciát jelentettek a klasszikus televíziós műsoroknak, ha ezt a YouTube "cuki macskás videóin” túlmutató tartalmakkal fel tudják turbózni, az komoly versenyelőnyt jelenthet a jövőben.
mfor.hu