Folytatódik a MÁV tízéves állomáskorszerűsítési programja - mondta Mándoki Zoltán, a vasúttársaság vezérigazgatója kedden sajtótájékoztatón Budapesten. Az 1998-ban kidolgozott program keretében 35 budapesti és vidéki vasútállomás épületét újítják fel 25 milliárd forintból.
Eddig 2,5 milliárd forintot fordítottak az állomásépületek korszerűsítésére, és Székesfehérváron, Szerencsen, Záhonyban, Miskolcon, Sátoraljaújhelyen, Nyíregyházán és Szombathelyen fejezték be a felújítási munkálatok egy részét. Az állomás-felújítási program keretében kedden hajnalban beemelték a Keleti pályaudvar homlokzatán lévő négy szobrot, amelynek helyreállítási költsége 80 millió forint volt.
Tízmilliárd a Keleti renoválása
A Budapest Keleti pályaudvar rekonstrukcióját négy ütemben hajtják végre, és mintegy tízmilliárd forintba kerül. Már korábban befejeződött az első ütem, melynek során felújították a vonatot fogadó csarnokot, illetve a Baross téri homlokzaton lévő szoborcsoportokat, és restaurálták a kovácsolt vas portált.
Az első ütem teljes költsége 2,5 milliárd forint volt. Jelenleg a Thököly úti bejárat felújításának előkészületei folynak. Vörös Tibor osztályvezető elmondta, hogy a Thököly út felé eső csarnok felújítására az idén 300 millió forintot költenek, és a statikai problémákat kezelik, hogy minél előbb visszaadhassák az utasoknak a pályaudvarnak ezt a részét.
Mándoki Zoltán szólt arról, hogy az állomásépületek felújításának programjába magántőkét is be kívánnak vonni a jövőben.
MÁV ingatlanokkal a városfejlesztésért
Havai János, a MÁV ingatlangazdálkodási üzletág vezetője elmondta: a Keleti pályaudvart jelentős közlekedési csomóponttá kívánják átalakítani, és több funkciót is idetelepítenének. Úgy vélekedett, hogy a MÁV területeivel, ingatlanjaival részt tud venni a város fejlődésében. Példaként említette a Westend Cityt.
PPP-vel pályaudvar-felújítást
Például a kormány PPP programja keretében a Keleti pályaudvar fejlesztésébe is lehetne magántőkét bevonni. A Verseny utca felé eső részen lévő gépészeti üzemet másik helyre lehetne költöztetni, hogy a területet hasznosíthassák.
Ugyancsak hasznosítható lenne a Kerepesi úton és a Józsefvárosban lévő MÁV terület is.
Havai János elmondta: a tulajdoni viszonyok tisztázását követően a területrendezési terv ismeretében lehetne kidolgozni a magántőkét vonzó projekteket.
Forrás: magyarorszag.hu
Fejleszt a MÁV
Befejeződött a Keleti pályaudvar négy lépcsős rekonstrukciójának első szakasza. A Magyar Államvasutak tízéves állomáskorszerűsítési programja alapján eddig 2,5 milliárd forintot fordítottak az állomásépületek korszerűsítésére.