2p

Magyar Péter lenne jobb a gödörben lévő magyar gazdaságnak vagy Orbán Viktor?
Nem lesz baj abból, hogy a nyugdíjmegtakarításokat ingatlancélra is el lehet költeni?
Online Klasszis Klub élőben Felcsuti Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is!

2024. november 28. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Két dunántúli régiót és hat megyét érint a tervezett M9-es gyorsforgalmi út, amelynek mielőbbi megépítése érdekében területfejlesztési tanácsot alapítottak csütörtökön a majdani nyomvonal mentén lévő megyék és települések.

A Zalaegerszegen megtartott alakuló ülésről Manninger Jenő (Fidesz), a Zala Megyei Közgyűlés és egyben az újonnan létrejött M9 Térségi Fejlesztési Tanács elnöke azt mondta: nem kizárólag a nyugat- és dél-dunántúli megyék számára, hanem az egész ország közlekedési rendszerének javítása érdekében fontos az észak-déli út megépítése.

A térségben már elindult a 76-os és a 86-os főutak rekonstrukciója, de miután ez nem oldja meg teljesen a közlekedési gondokat, szeretnék elérni az érintettek, hogy a felújításokhoz hasonlóan szintén uniós forrásokat vehessenek majd igénybe az M9-es megvalósításához - tette hozzá a zalai politikus.

Gyimesi Endre (Fidesz), Zalaegerszeg polgármestere az újonnan alakult fejlesztési tanács elnökhelyetteseként az alakulás utáni sajtótájékoztatón arról beszélt, hogy a mintegy 380 kilométer hosszú útszakaszból a legsürgetőbb a Vasvár és Nagykanizsa közötti 88 kilométeres rész megépítése. A gazdaságfejlesztésnek ma már a legnagyobb gátja, ha nincs megfelelő úthálózat, ezért is kiemelkedő jelentőségű, ha az M7-es és az M8-as út összekapcsolódna, végső állapotában pedig egy Budapestet elkerülő alternatív útvonallá is válik az M9-es.

Manninger Jenő elmondta: a fejlesztési tanács arra is hangsúlyt helyez, hogy a nyomvonal részletkérdéseiben megállapodjanak, környezetvédelmi és gazdaságossági szempontokat egyaránt figyelembe véve. Az útpálya terveiben lényegében csak Szombathely-Vasvár környékén nincs még döntés, mert kérdés, hogy a 86-os főúttal azonos szakaszon vagy azzal párhuzamosan épüljön-e az út.

Gyimesi Endre hozzáfűzte: nem ragaszkodnak ahhoz, hogy teljes hosszában autópálya készüljön, több szakaszon elegendőnek tartanák, ha akár csak autóútként vezetnék az utat. A jelenlegi elképzelések szerint csak 2014 és 2020 között épülhetne meg az M9-es, de reményeik szerint a fejlesztéseket felgyorsítva 2015-ig már elkészülhetne az első, Zala és Vas megyén átmenő szakasz.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!