Nyolc kiemelt projektre (142 kilométerre) az idén írták, illetve írják ki a kivitelezési pályázatot. Várhatóan júliusban jelenik meg a tender az M0-ás déli szektor M1-es-M6-os szakaszának kétszer három sávosra bővítésére. Továbbá két - az M6-os és az 51-es főút, valamint az 51-es főút és az M5-ös közötti - szakasz fejlesztésére októberben írják ki a pályázatokat.
A tervek szerint az M0-ás 11-es és 10-es főút közötti kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el. A 8-as főút térségében várt sztrádaépítés viszont tovább húzódik.
A sztrádafejlesztések bizonyíthatóan hozzájárulnak ahhoz, hogy Magyarországra lehessen csábítani a befektetőket. Hírek szerint az autópálya megléte jelentős szerepet játszott például abban is, hogy a Mercedes Kecskemétet választotta 800 milliárd forint értékű zöldmezős beruházásának helyszínéül.
Nem egy befektetéstől esett már el hazánk amiatt, hogy az érdeklődők nem tudták megközelíteni a kiszemelt települést, illetve a hiányos úthálózat miatt túl sokáig kellett volna utaztatniuk a termékeket - számol be a Világgazdaság.