2p

Hol éri a magyar gazdaságot a globális recesszió?
Lehet idén is költségvetési osztogatás? Bóvliba vágják Magyarországot?

Online Klasszis Klub élőben László Csabával!
Vegyen részt és kérdezze Ön is a korábbi pénzügyminisztert!

2025. május 7. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Összesen huszonegy gyorsforgalmiút-fejlesztési projekt indul a 2008 és 2013 közötti időszakban, ezek összhossza meghaladja a 464 kilométert - tudta meg a Világgazdaság. Az autópályák bizonyítottan vonzzák a külföldi tőkét.

Nyolc kiemelt projektre (142 kilométerre) az idén írták, illetve írják ki a kivitelezési pályázatot. Várhatóan júliusban jelenik meg a tender az M0-ás déli szektor M1-es-M6-os szakaszának kétszer három sávosra bővítésére. Továbbá két - az M6-os és az 51-es főút, valamint az 51-es főút és az M5-ös közötti - szakasz fejlesztésére októberben írják ki a pályázatokat.

A tervek szerint az M0-ás 11-es és 10-es főút közötti kilenc kilométeres szakaszának a munkálatai 2011-ben kezdődhetnek, és a beruházás 2014 októberére készülhet el. A 8-as főút térségében várt sztrádaépítés viszont tovább húzódik.

A sztrádafejlesztések bizonyíthatóan hozzájárulnak ahhoz, hogy Magyarországra lehessen csábítani a befektetőket. Hírek szerint az autópálya megléte jelentős szerepet játszott például abban is, hogy a Mercedes Kecskemétet választotta 800 milliárd forint értékű zöldmezős beruházásának helyszínéül.

Nem egy befektetéstől esett már el hazánk amiatt, hogy az érdeklődők nem tudták megközelíteni a kiszemelt települést, illetve a hiányos úthálózat miatt túl sokáig kellett volna utaztatniuk a termékeket - számol be a Világgazdaság. 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!