2p

Azt nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyivel esett vissza a magyarországi autóipari beszállítók forgalma, az elbocsátások mértékét ugyanakkor közzétették, hat százalékos leépítést hajtottak végre tavaly.

Alkalmazottaik hat százalékát bocsátották el átlagosan a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) tagvállalatai – mondta az MTI kérdésére Rupp Herbert, a szakmai érdekképviselet elnöke hétfőn.

A forgalmai adatokkal kapcsolatos kérdést elhárítva arról beszélt, hacsak nem pörög fel meglepetésszerűen a régió gazdasága, Magyarországon az ágazatban idénre nem vár említésre méltó fellendülést”, a kontinens nyugati részén azonban szerinte már megkezdődhet a hegymenet.

Az iparág problémái között említette, hogy több szakmában kevesebben lépnek be a munkaerő-piacra mint ahányan nyugdíjba vonulnak; kevés a forgácsoló-szakember, a hegesztő, a lakatos, de a gépész- és a vegyészmérnök is, ráadásul az országon belüli egyenetlenségeket nem tudják a munkavállalók költözésével kielégíteni.

A magyar munkavállaló sokkal kevésbé mobilis, mint nyugat-európai társa, a környező országokban útra kelni hajlandóak pedig "inkább mennek egy-két határral tovább, nyugatabbra, mint hozzánk" – mondta Rupp Herbert.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!