2010. február 23. 08:01

Azt nem hozták nyilvánosságra, hogy mennyivel esett vissza a magyarországi autóipari beszállítók forgalma, az elbocsátások mértékét ugyanakkor közzétették, hat százalékos leépítést hajtottak végre tavaly.

Alkalmazottaik hat százalékát bocsátották el átlagosan a Magyar Járműalkatrész-gyártók Országos Szövetségének (MAJOSZ) tagvállalatai – mondta az MTI kérdésére Rupp Herbert, a szakmai érdekképviselet elnöke hétfőn.

A forgalmai adatokkal kapcsolatos kérdést elhárítva arról beszélt, hacsak nem pörög fel meglepetésszerűen a régió gazdasága, Magyarországon az ágazatban idénre nem vár említésre méltó fellendülést”, a kontinens nyugati részén azonban szerinte már megkezdődhet a hegymenet.

Az iparág problémái között említette, hogy több szakmában kevesebben lépnek be a munkaerő-piacra mint ahányan nyugdíjba vonulnak; kevés a forgácsoló-szakember, a hegesztő, a lakatos, de a gépész- és a vegyészmérnök is, ráadásul az országon belüli egyenetlenségeket nem tudják a munkavállalók költözésével kielégíteni.

A magyar munkavállaló sokkal kevésbé mobilis, mint nyugat-európai társa, a környező országokban útra kelni hajlandóak pedig "inkább mennek egy-két határral tovább, nyugatabbra, mint hozzánk" – mondta Rupp Herbert.

MTI

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.