2p

Tegnap távozott a Ganz Transelektro Villamossági Rt. (GTV) vezetői székéből Hónig Péter, a csoport február közepén kinevezett vezére. Ugyanezen a napon a Stadler felmondta a céggel kötött szerződést a 30 + 30 motorvonat gyártására, értesült a Népszabadság.

Hónig Péter

A GTV igazgatóságának keddi ülését követően a társaság közgyűlése közös megegyezéssel megszüntette Hónig Péter elnök-vezérigazgató munkaviszonyát. Az igazgatóság döntése szerint az elnöki posztot Tímár Gyula, a Transelektro legnagyobb tulajdonosának számító Vegyépszer Rt. elnök-vezérigazgatója vette át. A vezérigazgatói feladatokat április 30-ig Sarlós Tibor vezérigazgató-helyettes látja el. Hónig távozásának az indokát nem közölték.

A Transelektro emellett elvesztette egyik legkomolyabb üzleti partnerét. A Stadler ugyanis felmondta a MÁV harminc plusz harminc motorvonatának gyártására kötött együttműködést a Ganz Transelektro Közlekedési (GTK) Rt.-vel. A svájci cég megítélése szerint a GTK nem teljesítette vállalásait, nem szerzett tulajdonrészt (egymilliárd forintért) a 15 motorvonat összeszerelésének helyszínéül kiszemelt MÁV Északi Járműjavító Kft.-ben.

A Stadler új partnerei között a szombathelyi MÁV Vasjármű Kft., a BKV Vasúti Jármű Szolgáltató Kft. és a MÁV Szolnoki Járműjavító Kft. jöhet szóba. A Transelektro még nem nyilatkozott a kapcsolat megszűnéséről, írja a Népszabadság.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!