2p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

Felavatták a németországi székhelyű Rehau-cégcsoport győri gyárát a város ipari parkjában hétfőn. A 60 millió euróból (18 milliárd forint) egy év alatt épült üzemben az Audi több modelljéhez gyártanak lökhárítókat.

Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár kijelentette: amikor a magyar kormány 2010 nyarán célul tűzte az ország újraiparosítását, Európa-szerte kétkedés fogadta ezt, mostanra viszont uniós célkitűzés lett az ügy; a 2014-2020-as tervezési ciklus végére a közösség 16-ról 20 százalékra kívánja emelni az ipar arányát a GDP-ben, míg Magyarországon ez az arány már most 24 százalék.

Megjegyezte: az autóiparnak más ágazatoknál jóval nagyobb multiplikátor hatása van. Kitért arra is: míg Magyarország számára versenyelőny a térségbeli államokénál jobb infrastruktúrája vagy a munkaerőpiac elmúlt két évben megteremtett rugalmassága, a beszállítók terén rosszabbul áll az ország a másik három visegrádi államnál.

"Ez az a pont, ahol további erősítésre van szükség" - fogalmazott, hozzátéve, hogy a következő uniós tervezési ciklus különösen hangsúlyos témája lesz a magyar exporton belül a hazai beszállítói arány növelése.

Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke arról beszélt: az új győri telephely kiválasztása során kiemelt szempont volt az Audi közelsége, hiszen a társaság közvetlenül a járműgyár szerelőszalagjára szállítja termékeit.

Mint mondta, világszerte mintegy 40 üzemben termel a Rehau, amelynek győri üzeme rekordgyorsasággal, egy év alatt épült fel. Utalt arra is: társaságuk több mint két évtizede dolgozik az Audival, amelynek 2005 óta szállítanak korábbi győri telephelyükről.

Hozzátette: mostantól az Audi A3 Cabrio és Coupé, a jövő év közepétől pedig a TT és a Q7 első és hátsó lökhárítóit állítja elő a most felavatott gyárban a jelenleg 130 fős alkalmazotti csapat.

Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke beszédében azt emelte ki, hogy csak világszínvonalat nyújtó beszállítókkal tudnak világszínvonalú járműveket előállítani. Utalt arra,  a Rehau győri gyára a Volkswagen-csoport más márkáinak is beszállítója, többek között a cégnél készülnek a VW Touareg lökhárítói is.

A polimereket gyártó cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon. Eddig az építőipar és az ipar, jellemzően a bútorgyárak számára állított elő terméket, most azonban harmadik ágazatként az autóipart is kiszolgálja.

MTI

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!