Cséfalvay Zoltán gazdaságstratégiáért felelős államtitkár kijelentette: amikor a magyar kormány 2010 nyarán célul tűzte az ország újraiparosítását, Európa-szerte kétkedés fogadta ezt, mostanra viszont uniós célkitűzés lett az ügy; a 2014-2020-as tervezési ciklus végére a közösség 16-ról 20 százalékra kívánja emelni az ipar arányát a GDP-ben, míg Magyarországon ez az arány már most 24 százalék.
Megjegyezte: az autóiparnak más ágazatoknál jóval nagyobb multiplikátor hatása van. Kitért arra is: míg Magyarország számára versenyelőny a térségbeli államokénál jobb infrastruktúrája vagy a munkaerőpiac elmúlt két évben megteremtett rugalmassága, a beszállítók terén rosszabbul áll az ország a másik három visegrádi államnál.
"Ez az a pont, ahol további erősítésre van szükség" - fogalmazott, hozzátéve, hogy a következő uniós tervezési ciklus különösen hangsúlyos témája lesz a magyar exporton belül a hazai beszállítói arány növelése.
Veit Wagner, a cégcsoport alelnöke arról beszélt: az új győri telephely kiválasztása során kiemelt szempont volt az Audi közelsége, hiszen a társaság közvetlenül a járműgyár szerelőszalagjára szállítja termékeit.
Mint mondta, világszerte mintegy 40 üzemben termel a Rehau, amelynek győri üzeme rekordgyorsasággal, egy év alatt épült fel. Utalt arra is: társaságuk több mint két évtizede dolgozik az Audival, amelynek 2005 óta szállítanak korábbi győri telephelyükről.
Hozzátette: mostantól az Audi A3 Cabrio és Coupé, a jövő év közepétől pedig a TT és a Q7 első és hátsó lökhárítóit állítja elő a most felavatott gyárban a jelenleg 130 fős alkalmazotti csapat.
Thomas Faustmann, az Audi Hungaria Motor Kft. ügyvezetésének elnöke beszédében azt emelte ki, hogy csak világszínvonalat nyújtó beszállítókkal tudnak világszínvonalú járműveket előállítani. Utalt arra, a Rehau győri gyára a Volkswagen-csoport más márkáinak is beszállítója, többek között a cégnél készülnek a VW Touareg lökhárítói is.
A polimereket gyártó cégcsoport két évtizede van jelen Magyarországon. Eddig az építőipar és az ipar, jellemzően a bútorgyárak számára állított elő terméket, most azonban harmadik ágazatként az autóipart is kiszolgálja.
MTI