Az érintetti párbeszéd második állomásán közel 15 szervezet, hatóság, médium - egyebek mellett a Nemzeti Hírközlési Hatóság, Fogyasztóvédelmi Főfelügyelőség, a Gazdasági Versenyhivatal, a Corvinus Egyetem marketing tanszéke, a Magyar Reklámszövetség, a Magyar Marketing Szövetség, az Önszabályozó Reklám Testület - képviselői vitatták meg a Vodafone felső vezetésével a marketing tevékenységének problémáit, kihívásokat, lehetőségeket, feladatokat és a kívánatos fejlesztési irányokat.
A párbeszédben részt vevő szervezetek többek között jelezték, hogy hasznos lenne nagyobb figyelmet fordítani a fogyasztói tudatosság növelésére és a komplex szolgáltatáscsomagokkal kapcsolatos információ könnyebb megértésére. A résztvevők támogatták, hogy a Vodafone, más országokbéli leányvállalatainak gyakorlatához hasonlóan a fogyatékkal élők, nehezen olvasók és látók számára külön termékeket és eszközöket fejlesszen ki, valamint felmerült annak a kérdése is, hogy támogasson olyan átfogó iparági kutatást, amely segíti a teljesebb ügyfél kommunikációt.
Javaslat merült fel, hogy a jövőben az Önszabályozó Reklámtestület szervezésében iparági együttműködés alakulhatna egy mobilkommunikációs etikai kódex kidolgozására a Reklámszövetség bevonásával, áll a társaság közleményében.