2000. november 17. 11:00

A beszerzési osztály emlegetésekor sok vezetőben a megrendelőlapokkal futkosó emberek képe merül fel. Akik a vállalati stratégia szintjén gondolkodnak, legfeljebb úgy tekintenek rájuk, mint akik a vállalat gemkapocs és radír igényeit hivatottak felmérni. A valóság viszont az, hogy az internetnek köszönhetően éppen a beszerzés a vállaltnak az a területe, amelyik képes rövid idő alatt radikális megtakarításokat elérni.

Sok vállalatnál radikális megtakarításokat értek el viszont az internetes rendszerek bevezetésével. Miután a kellő meghatalmazással rendelkező személyek tárgyalások során kialakították a beszállítók körét, elkészülhet a központi katalógus. A megfelelő adatokkal, fényképekkel, akár videó felvételekkel ellátott katalógus természetesen minden érintett gépéről könnyedén elérhető. A vállalat dolgozói vásárolhatnak a katalógusban nem szereplő tételeket is, de ezt minden esetben megfelelően indokolni kell. A gyakorlat azt mutatja, hogy mindez automatikusan 10 százaléknál nagyobb megtakarításhoz vezet.

Az internet bevezetése előtt az IBM-nél a beszerzések 30 százaléka származott a "vad", rendszeren kívüli vásárlásokból. Mióta az ajánlatok és a költségek online követhetők, egyszerűen és gyorsan ellenőrizhető, kik is szegik meg a szabályokat. Az IBM-nél a korábbi 30 napos beszerzési határidők 1 napra (!) csökkentek, a "vad" vásárlások pedig 0,6 százalék alá kerültek.

Tovább csökkenthetők a tranzakciós költségek, ha a vevő és az eladó egyaránt az internethez kapcsolódik. Ilyenkor a vásárló munkatársai egyszerűen válogathatnak az eladó standard katalógusában, majd a megfelelő áru megtalálása után azonnal meg is rendelhetik azt. (Mindez feltételezi azt, hogy a vevő és az eladó az árakat már korábban rögzítette.) A SAP az ilyen automatizált beszerzéseknek köszönhetően 80 százalékos megtakarítást ért el.

Tévedés volna azt hinni, hogy az internetes beszerzés csak a nagyméretű vállalatoknál alkalmazható. Szerény eszközigénye és egyszerű kivitelezhetősége, a standard katalógusok egyszerű megoldást kínálnak a kisvállalkozások számára is.

Lépj velünk a növekedés útjára! Kockázati tőke, közösségi finanszírozás / crowdfunding, gyakorlati tapasztalatok hazai és nemzetközi nagyágyúktól és startupperektől! Ismerd meg a legújabb finanszírozási lehetőségeket és a startup-ökoszisztéma fejlődési irányait és lehetőségeit!

Finanszírozás 2019 - startuppereknek kedvezmény, 25 év alattiaknak ingyenes! Részletek és jelentkezés