3p

A magyarországi munkavállalók 75 százaléka rendszeres e-mail- illetve internethasználó, és többségük úgy véli, hogy ez hozzájárul munkájuk eredményességéhez egy nemzetközi munkahelyi felmérés szerint. Ugyanakkor a többi országhoz viszonyítva az online kommunikációs eszközöket még mindig visszafogottan használjuk. Az alkalmazottak jó részét a jelentős mennyiségű felesleges elektronikus üzenetek bosszantják leginkább.

A Kelly Services nemzetközi munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég által készített felmérés megállapítása szerint az online kommunikáció a dolgozók túlnyomó többsége számára természetes: rendszeres e-mail- és internethasználónak számít 68 százalék, a csak e-mailt használók aránya öt százalék, a csak az internetet használóké pedig két százalék. A dolgozók mindössze 14 százaléka nem alkalmazza egyik eszközt sem munkája során.

Nemzetközi mércével mérve Magyarországon az online kommunikációs eszközök visszafogott használata a jellemző. A felmérésben szereplő 28 ország között Magyarország a 19. helyet szerezte meg. Az élen Hong Kong, Mexikó, India, Thaiföld és Indonézia végzett, míg a sereghajtók Franciaország, Puerto Rico és Svájc lettek.

A többség egyértelműen úgy gondolja, hogy a technológia pozitív hatást gyakorol munkájuk minőségére. A dolgozók mintegy 64 százaléka szerint az e-mail-használat növeli a produktivitást, az internetről pedig 68 százalékuk vélekedik ugyanígy.

A nők lelkesebb internetezők

Ami a nemek szerinti megoszlást illeti, a nők valamivel lelkesebben használják ki az online eszközök nyújtotta lehetőségeket, mint a férfiak, míg az iskolázottságot vizsgálva megállapítható, hogy a felsőfokú végzettségűek körében az online eszközök alkalmazása az átlagnál jóval magasabb mértékű. Életkort tekintve a 25-34 éves korosztály jár élen a munkahelyi online kommunikációs szolgáltatások igénybevételében.

Ami a gazdaság egyes szegmenseit illeti, az online kommunikációs eszközök kifejezetten intenzív használata jellemző az üzleti szolgáltatások, az informatika, a pénzügyi szolgáltatások és az oktatás területén.

A felmérés a fentieken túlmenően kiterjedt a kéretlen, úgynevezett spamek, valamint az egyszerűen időrabló és felesleges e-mailek előfordulásának vizsgálatára is. Nemzetközi összehasonlításban a spam Magyarországon viszonylag kisebb probléma - a megkérdezettek 33 százaléka vélte úgy, hogy túl sok kéretlen üzenetet kap. Nagyobb gondot jelent az értelmetlen e-mailek száma - a munkavállalók 40 százaléka panaszkodott, hogy jelentős mennyiségű felesleges e-mailekre kénytelen időt fecsérelni.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!