A Kelly Services nemzetközi munkaerő-közvetítő és kölcsönző cég által készített felmérés megállapítása szerint az online kommunikáció a dolgozók túlnyomó többsége számára természetes: rendszeres e-mail- és internethasználónak számít 68 százalék, a csak e-mailt használók aránya öt százalék, a csak az internetet használóké pedig két százalék. A dolgozók mindössze 14 százaléka nem alkalmazza egyik eszközt sem munkája során.
Nemzetközi mércével mérve Magyarországon az online kommunikációs eszközök visszafogott használata a jellemző. A felmérésben szereplő 28 ország között Magyarország a 19. helyet szerezte meg. Az élen Hong Kong, Mexikó, India, Thaiföld és Indonézia végzett, míg a sereghajtók Franciaország, Puerto Rico és Svájc lettek.
A többség egyértelműen úgy gondolja, hogy a technológia pozitív hatást gyakorol munkájuk minőségére. A dolgozók mintegy 64 százaléka szerint az e-mail-használat növeli a produktivitást, az internetről pedig 68 százalékuk vélekedik ugyanígy.
A nők lelkesebb internetezők
Ami a nemek szerinti megoszlást illeti, a nők valamivel lelkesebben használják ki az online eszközök nyújtotta lehetőségeket, mint a férfiak, míg az iskolázottságot vizsgálva megállapítható, hogy a felsőfokú végzettségűek körében az online eszközök alkalmazása az átlagnál jóval magasabb mértékű. Életkort tekintve a 25-34 éves korosztály jár élen a munkahelyi online kommunikációs szolgáltatások igénybevételében.
Ami a gazdaság egyes szegmenseit illeti, az online kommunikációs eszközök kifejezetten intenzív használata jellemző az üzleti szolgáltatások, az informatika, a pénzügyi szolgáltatások és az oktatás területén.
A felmérés a fentieken túlmenően kiterjedt a kéretlen, úgynevezett spamek, valamint az egyszerűen időrabló és felesleges e-mailek előfordulásának vizsgálatára is. Nemzetközi összehasonlításban a spam Magyarországon viszonylag kisebb probléma - a megkérdezettek 33 százaléka vélte úgy, hogy túl sok kéretlen üzenetet kap. Nagyobb gondot jelent az értelmetlen e-mailek száma - a munkavállalók 40 százaléka panaszkodott, hogy jelentős mennyiségű felesleges e-mailekre kénytelen időt fecsérelni.