A szakszervezet továbbra is ragaszkodik követeléseihez, és ha a sztrájkbizottság úgy látja, hogy elérkezett az idő, akkor újraindítja a sztrájkot. Gaskó István utalt arra, hogy a VDSZSZ hétfőn is tárgyalásokat folytatott a munkáltatóval, de nem jutottak előbbre sem az érdemi követelések, sem a még elégséges szolgáltatás ügyében.
A VDSZSZ elnöke hangsúlyozta: a szakszervezet a békességet és a kompromisszumot keresi, és nem teheti meg, hogy az utóbbi napokban elhangzott kormánynyilatkozatok után bosszúból fenntartsa azt a helyzetet, amit az utazóközönség már nagyon nehezen visel, ezért döntöttek úgy, hogy december 22-én 24 órától felfüggesztik a sztrájkot.
A sajtótájékoztatón a VDSZSZ elnöke elmondta, hogy keddtől teljes kapacitással működik a vasúthálózat, azt remélik, hogy az utasok el tudnak jutni karácsonykor szeretteikhez, és gyorsan feledni tudják azt a bosszúságot, amelyet az elmúlt kilenc nap sztrájkja okozott nekik.
A VDSZSZ december 14-én éjfél óta folytatja a februárban megkezdett, és már többször felfüggesztett sztrájkot.
A szakszervezet 2008. február 1-jén hirdette meg határozatlan idejű, úgynevezett gördülősztrájkját, amely bármikor felfüggeszthető és újraindítható. Azóta február 1-jén, február 4-7. között, február 25-én, április 7-én, valamint július 15-én sztrájkoltak.
A VDSZSZ egyik fő követelése, hogy minden vasutas kapjon nettó 250 ezer forintot a MÁV Cargo privatizációs bevételéből. A szakszervezet továbbá - a megajánlott 6,9 százalékos bérfejlesztés mellett - 10 százalékos többlet-bérfejlesztést kér a kiszervezett MÁV-társaságok dolgozói számára a MÁV-Start Zrt., a MÁV-Trakció Zrt., illetve a MÁV-Gépészet Zrt. munkavállalóinak. Utóbb ez kiegészült a december 14-én hatályba lépett új menetrend visszavonásával, mivel az szerintük ellehetetleníti a személyszállítást.
A MÁV-társaságok jogszerűtlennek és közgazdaságilag megalapozatlannak tartják a VDSZSZ követelését. A MÁV Zrt. álláspontja szerint a privatizációs törvény nem teszi lehetővé a más társaságokban dolgozók számára a kedvezményes tulajdonszerzést, így azt csak a MÁV Cargo dolgozóinak ajánlották fel a részvények 5 százaléka erejéig.