A MÁV elsőként a távolsági IC- és a budapesti elővárosi vonatokat helyezi rendes üzembe, majd a távolsági gyors- és személyvonatokat indítja el. Napközben késésekre és útvonal-rövidülésekre még számítani kell, de a kora délutáni órákra már minden vonalon biztosított lesz a közlekedés. A teljes menetrend azonban csak kedd üzemkezdetre állhat helyre, közölte lapunkkal közleményben a vasúttársaság.
Az akció ideje alatt a vasúti közlekedés az ország több pontján szünetelt. A sztrájk támogatottsága a Dunántúlon kisebb volt, mint az ország többi részén.
A MÁV tájékoztatása szerint a pályavasút 2808 munkára vezényelt dolgozója közül 2713-an megjelent munkahelyén, közülük 45 fő sztrájkolt, 2668 dolgozott a nappalos műszakban, tehát a forgalomirányítók 98 százaléka felvette a munkát.
A VDSZSZ továbbra is azt követeli, hogy - a megajánlott 6,9 százalék felett - tíz százalékos többletbéremelésben részesüljenek a kiszervezett MÁV-társaságok munkavállalói, a MÁV Cargo privatizációs bevételéből pedig valamennyi vasutas kapjon 250 ezer forintot.
Időközben mindez kiegészült azzal az igénnyel, hogy a korábban bezárásra szánt 38 vasúti szárnyvonalon maradjon meg a személyszállítás, valamint a pénzügyminiszter által bejelentett további inflációnövekedést a munkáltató 1,1 százalékos béremeléssel kompenzálja.
MTI/Menedzsment Fórum