Fellegi Tamás az interjúban azt mondta: a pótolólagos forrásbevonást a cég adósságai, azok kamatterhei, az elmúlt időszak drasztikus kerozinár-emelkedése és a Ferihegyi repülőtér leminősítése miatt visszaesett forgalom is elkerülhetetlenné teszi.
A miniszter a Malév esetleges eladását firtató kérdésre úgy válaszolt, hogy "előzetesen nem zárnék ki semmit". A kormány stratégiai szándéka az, hogy növelje az állam szerepét a gazdaságban, s ebbe beleértik az állami tulajdon megtartását, erősítését is. Ez a közlekedésre, a Malévra is érvényes - mondta, hozzátéve: ugyanakkor teljesen egyértelmű, hogy a Malév helyzete rendkívül kritikus, amelynek a megoldása valószínűleg komoly kihívás elé állítja a feleket. A stratégiai tervezés mellett itt is azonnali kármentést követelő feladataink vannak - fűzte hozzá.
A miniszter az interjúban elmondta azt is, hogy a kormány még az idén stratégiai döntést hoz a közösségi közlekedésről. Mint mondta, a mostani nem hatékony és nehezen átlátható tarifarendszer a vasútnál egyértelműen átalakításra szorul. "Ehhez egészen biztosan hozzá kell nyúlni, a jelenlegi finanszírozási struktúra nem tartható" - hangsúlyozta.
Fellegi Tamás az interjúban azt mondta: arra számít, hogy az energiaszolgáltatókkal szeptember végére, október elejére megállapodás közeli helyzet alakul ki.
MTI