Hangsúlyozta: a kormányzati szándék szerint ugyan kiemelt cél az állami vagyonnal való hatékony gazdálkodás, de nem ez az egyetlen kritérium, azt felülírhatják a társadalmi igények.
A bezárt kisposták és a vasúti mellékvonalak megnyitására vonatkozó javaslatok kidolgozása a nemzeti fejlesztési minisztérium számára a Magyar Posta és a MÁV menedzsmentjének feladata lesz.
A Magyar Posta Zrt. évekkel ezelőtt indította el a modernizációs programját, amelynek része volt a postahálózat átalakítása, a kistelepüléseken a posták bezárása, helyükbe mobil postai szolgáltatás bevezetése. Jelenleg 946 településen működik mobil posta szolgáltatás a postahivatal helyett.
A Gazdasági és Közlekedési Minisztérium (GKM) 2007 márciusában a MÁV 14 mellékvonalán megszüntette meg a személyszállítást szolgáltatóváltás címén, és további 5 vasúti mellékvonalon a vonatpótló buszos közlekedést kiváltotta a menetrendszerinti Volán-járatokkal. Legutóbb a Közlekedési Hírközlési és Energiaügyi Minisztérium (KHEM) 2009-ben már nem rendelt személyszállítási közszolgáltatást a 2009. december 13-án életbelépett 2010. évi új vasúti menetrendben 24 mellékvonalra.
Az intézkedések több helyen jelentős tiltakozást váltottak ki.
MTI