3p

„E” mint energia konferencia - fókuszban a megújulóenergia-politika érvényesülése, az energia tárolási lehetőségei, a gáz- és árampiac helyzete, a zöld átmenet finanszírozása, az elektromobilitás jövőképe.

Bankvezérek, neves energiapiaci szakértők, egyetemi tanárok és kutatók a jelen kihívásairól: hallgassa meg Ön is élőben!

2024. május 16. Budapest

Részletek és jelentkezés

A hazai ásványvízfogyasztás- és vásárlás, valamint a márkaválasztás sajátosságaira világított rá a Szentkirályi év eleji - Szonda Ipsos által végzett - felmérése.

A teljes lakosság körében (kvantitatív kutatás) a Szentkirályi Magyarország legismertebb ásványvize - a spontán válaszadók közel kétszer többször (37 százalék) említik elsőként, mint az őt követő versenytársait (20 százalék), és elsősorban relevanciája valamint minősége az, amellyel kitűnik a többi márka közül, áll a társaság közleményében.

Az íz, ásványi anyag tartalom és ár alapján mérlegelő fogyasztók hűségét vizsgálva magas keresztfogyasztást állapított meg a Szonda Ipsos. Mindössze 20 százalék alatti azok aránya, akik az utolsó tíz vásárlásuk legalább felénél ugyanazt a nevesített (nem bolti) márkát választották. Azonban kitűnik, hogy a Szentkirályi az alacsony márkahűséggel jellemezhető piacon lojalitásban és az egyszeri vásárlásból rendszeressé ösztönzésben is felülmúlja versenytársait.

Az országos átlag azt mutatja, hogy Magyarországon még mindig több szénsavas ásványvíz fogy, mint szénsavmentes, az európai trendek viszont a szénsavmentes piachódítását jelzik. Ennek az évek óta meglévő tendenciának ment elébe a Szentkirályi. A múlt évben először előzte meg az értékesített szénsavmentes Szentkirályi ásványvizek aránya a buborékos változatot: 53 százalékban a rózsaszín csomagolás mellett tették le voksukat a fogyasztók.

A kvalitatív felmérés vegyes iskolázottságú, átlagos jövedelemmel rendelkező, 18-31 és 31-55 éves ásványvízfogyasztó nőket és férfiakat, a kvantitatív pedig országosan reprezentatívnak tekinthető (18-59 éves lakosság) mintát vizsgált.

A kvalitatív kutatás megkérdezettjei számára az ásványvízfogyasztás az egészséges életmód meghatározó részeként szerepel. Körükben a fogyasztás motivációi között a bizalom (biztonságosabb és jobb minőségű, mint a csapvíz) és az élvezeti érték (szomjoltás, íz) bizonyul a legfőbb tényezőnek.

A Szentkirályi Ásványvíz Kft. 2006-ban elért 17,1 százalékos piacrészesedése mögött 115 millió liter értékesített ásványvíz áll, amely a mennyiséget tekintve 23 százalékos fejlődést jelent 2005-höz képest. A cég a Sió Eckes Kft.-vel 2005-ben kötött - országos értékesítési hálózatot jelentő -, sikeres stratégiai szövetségének is köszönhetően 2007-re is kimagasló eredményeket vár. Az idei Szentkirályi tervek között 25 százalékos piaci részesedés elérése és hatmilliárd forint éves árbevétel szerepel. A gasztro-ágazatban betöltött szerepét 6-ról 15 százalékra szeretné emelni a cég 2007-ben, új termékeivel pedig a meglévő vásárlók mellé újabb fogyasztói csoportok megnyerésén dolgozik.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!