2p

Bár megtakarítást jelent, hogy a 3-as metró csak részlegesen jár a felújítás alatt, a megspórolt pénzt el is viszik a pótlás többletkiadásai.

Jelentős többletköltséggel jár a BKV-nak, hogy a 3-as metró északi szakaszának felújítása alatt pótló járatokat kell üzemeltetni, írja a Világgazdaság. A lap szerint a pótlás miatt felmerülő plusz összeg több mint félmilliárd forint.

Metrópótló busz a Lehel térnél. (MTI Fotó: Máthé Zoltán)

A működési kiadásokat csökkenti, hogy nem jár a metró, de növeli a metró pótlása, illetve egyes busz- és villamosjáratok sűrítése, válaszolta a BKV a Vg megkeresésére. Egyrészt azért alakult így, mert a metró fajlagos költsége a legalacsonyabb, másrészt a leállás átmeneti jellege miatt nem minden költségfajtánál jelentkezik megtakarítás. Az M3-as vonalon folyó munkák jövőre 5,6 milliárd forinttal növelik a BKV ráfordításait az ideihez képest.

A társaság közlése szerint az M3-as vonal éves üzemeltetési és karbantartási közvetlen költsége 10,2 milliárd forint, ebből 1,6 milliárd az értékcsökkenés, ám maga az összehasonlítás nehéz, mert a metróutasok közül valószínűleg nem mindenki száll át pótlóbuszra és -villamosra, vannak, akik alternatív útvonalakat választanak.

A BKK szerint a felújítás alatt a buszos pótlás, valamint a busz- és villamosjáratok sűrítésének becsült költsége havi 600-660 millió forint.

mfor.hu

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!