Jelentős többletköltséggel jár a BKV-nak, hogy a 3-as metró északi szakaszának felújítása alatt pótló járatokat kell üzemeltetni, írja a Világgazdaság. A lap szerint a pótlás miatt felmerülő plusz összeg több mint félmilliárd forint.

Metrópótló busz a Lehel térnél. (MTI Fotó: Máthé Zoltán)
A működési kiadásokat csökkenti, hogy nem jár a metró, de növeli a metró pótlása, illetve egyes busz- és villamosjáratok sűrítése, válaszolta a BKV a Vg megkeresésére. Egyrészt azért alakult így, mert a metró fajlagos költsége a legalacsonyabb, másrészt a leállás átmeneti jellege miatt nem minden költségfajtánál jelentkezik megtakarítás. Az M3-as vonalon folyó munkák jövőre 5,6 milliárd forinttal növelik a BKV ráfordításait az ideihez képest.
A társaság közlése szerint az M3-as vonal éves üzemeltetési és karbantartási közvetlen költsége 10,2 milliárd forint, ebből 1,6 milliárd az értékcsökkenés, ám maga az összehasonlítás nehéz, mert a metróutasok közül valószínűleg nem mindenki száll át pótlóbuszra és -villamosra, vannak, akik alternatív útvonalakat választanak.
A BKK szerint a felújítás alatt a buszos pótlás, valamint a busz- és villamosjáratok sűrítésének becsült költsége havi 600-660 millió forint.
mfor.hu