2p

Míg 2008-ban 521 ezer, tavaly 511 ezer utast könyvelhetett el Ferihegyen az Easyjet, mondta el egy szerdai háttérbeszélgetésen Peter Voets, az angol fapados légitársaság közép európai marketing igazgatója.

Voets az idei évre hasonló utasszámot vár Budapesten, nemzetközi szinten pedig hét százalékos növekedést prognosztizál - 2009-ben fele ekkora, 3,4 százalékos pluszt produkálva 45,2 milliós utast szállított a cég.

A marketing igazgató az mfor.hu kérdésére hozzátette: több éves távlatban további potenciálokat rejthet magában a magyar piac. A növekedésnek azonban feltétele, hogy javuljon a magyar gazdaság általános helyzete, növekedjenek a bérek, valamint emelkedjen az internet-hozzáféréssel és hitelkártyával rendelkező személyek száma.

Elmondta azt is, hogy a magyar piac átlagos helyet foglal el a cég régiós stratégiájában - súlya a kínált kapacitást tekintve nagyjából megegyezik például a cseh piacéval. Az Easyjet ezen mutató alapján egyébként a negyedik legnagyobb légitársaságnak számít Ferihegyen öt százalékos piaci részesedéssel - a Malév, a Wizz Air és a Lufthansa után, valamint a British Airways előtt. 

Ami az üzleti eredményeket illeti, a fapados légitársaság 44 millió font profitot ért el a 2009. szeptember 30-án zárult üzleti évben - ez Voets szerint összhangban van az előzetes várakozásokkal. A repülőgépek load factora 1,4 százalékkal 85,5 százalékra emelkedett - a budapesti gépek kihasználtsága pedig 88,6-ról 88,7 százalékra nőtt.

W. B.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!