Voets az idei évre hasonló utasszámot vár Budapesten, nemzetközi szinten pedig hét százalékos növekedést prognosztizál - 2009-ben fele ekkora, 3,4 százalékos pluszt produkálva 45,2 milliós utast szállított a cég.
A marketing igazgató az mfor.hu kérdésére hozzátette: több éves távlatban további potenciálokat rejthet magában a magyar piac. A növekedésnek azonban feltétele, hogy javuljon a magyar gazdaság általános helyzete, növekedjenek a bérek, valamint emelkedjen az internet-hozzáféréssel és hitelkártyával rendelkező személyek száma.
Elmondta azt is, hogy a magyar piac átlagos helyet foglal el a cég régiós stratégiájában - súlya a kínált kapacitást tekintve nagyjából megegyezik például a cseh piacéval. Az Easyjet ezen mutató alapján egyébként a negyedik legnagyobb légitársaságnak számít Ferihegyen öt százalékos piaci részesedéssel - a Malév, a Wizz Air és a Lufthansa után, valamint a British Airways előtt.
Ami az üzleti eredményeket illeti, a fapados légitársaság 44 millió font profitot ért el a 2009. szeptember 30-án zárult üzleti évben - ez Voets szerint összhangban van az előzetes várakozásokkal. A repülőgépek load factora 1,4 százalékkal 85,5 százalékra emelkedett - a budapesti gépek kihasználtsága pedig 88,6-ról 88,7 százalékra nőtt.
W. B.
Menedzsment Fórum