TÁMOGASSA A FÜGGETLEN, MINŐSÉGI ÚJSÁGÍRÁST! TÁMOGASSON MINKET!
2008. július 16. 14:04

Testületi tagok közlése szerint azon a vitán vérzett el a médiahatóság ülésén a TV2 emblémaváltásának jóváhagyása, hogy reklámnak számít-e, ha egy tévécsatorna emblémájában helyet kap internetes oldalának címe. A kereskedelmi csatorna szerint egyszerű félreértés történt.

A beadvány részleteiről sem az Országos Rádió és Televízió Testület (ORTT) szóvivője, sem annak tagjai nem nyilatkoztak, arra hivatkozva, hogy az üzleti titok. Annyit azonban szerdán több tag is elárult az MTI-nek, hogy a testület két menetben mondott "gyenge nemet" a kérelemre.

Először az az indítvány nem kapott többséget, hogy a logóban elhelyezett, vélelmezett önreklám miatt utasítsák el a kérést, majd a testület hivatala által készített, egyébként a jóváhagyást javasló dokumentum vallott kudarcot: a nyolc leadott voksból csak kettő támogatta, egy ellene szólt, a többi tartózkodott.

Több testületi tag közlése szerint a vita a második döntéshozatalnál azon alakult ki, hogy a tévécsatornához kötődő tv2.hu felirat - lévén, más terméket hirdet, nem a kereskedelmi adót - reklámnak minősül-e. A TV2 - amely kedden csak annyit közölt, hogy "tervben van" egy arculati megújulás - szerdán azt valószínűsítette: félreértés történt beadványuk elbírálása során.

A 12 évvel ezelőtt még a nemzeti színek "csigás" változatát logóként használó csatorna 2002-ben váltotta fel egy zárójelbe tett vörös kettessel addigi szimbólumát; az új embléma azonban alig egy esztendeig volt hivatalban: 2003 szeptemberében váltotta a most is használt logó.

MTI/Menedzsment Fórum

Az Ön bizalma a mi tőkénk

Az mfor.hu hiteles, megbízható és egyedi információt kínál, most, a válság alatt, és békeidőben is. Tényszerű, politikai és gazdasági befolyástól mentes hírekkel es elemzésekkel segítjük a mindennapi tájékozódást, a gazdasági döntéseket. Ez rengeteg időt, utánajárást, ellenőrzést igényel, ami sok pénzbe is kerül - ezért kérjük az Ön segítségét. Kérjük, TÁMOGASSA a független, tényeken alapuló minőségi újságírást, a klasszikus független angolszász újságírói hagyomány folytatását, ahol a tények és a vélemények nem keverednek.