Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki előnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.
Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.
Az Information Resources Inc. szerint az on-line felhasználók 23 százaléka vásárolt már korábban CPG terméket. Ezeknek a vásárlóknak a 99 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő évben hasonló, vagy növekvő mértékben kíván ilyen termékeket az interneten keresztül vásárolni. 2001. végére az internetes vásárlók 35 százalékánál az on-line vásárlások negyedét már a CPG termékek teszik majd ki.
Az on-line csatornát rendkívül fontosnak tartja a CPG szektor számára a Jupiter Media Metrix is. Az on-line kiskereskedelem jelenlegi gyengélkedése ellenére a JMM szakértői a következő 5 évben az on-line élelmiszer kereskedelem 64 százalékos növekedését prognosztizálják. Mindez messze meghaladja a "valódi" élelmiszer áruházak forgalmának növekedését.
Félreértett vásárlók
Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően. Az Information Resources Inc. 75 cégvezetőre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál.