2p

Mit remélt Magyarország az EU-tagságtól és mi lett mindebből 20 év alatt?
Devizahitelezés, euróbevezetés, uniós pénzek, kilátások - online Klasszis Klubtalálkozó élőben Medgyessy Péterrel!

Vegyen részt és kérdezzen Ön is Magyarország korábbi miniszterelnökétől!

2024. április 22. 15:30

A részvétel ingyenes, regisztráljon itt!

Az interneten kiskereskedők jelentős hányada teljesen téves elképzelésekkel rendelkezik a vásárlók igényeit illetően. Az Information Resources Inc. 75 cégvezetőre és 2900 on-line vásárlóra kiterjedő vizsgálata néhány meglepő megállapítással szolgál.

Azok, akik nem vásárolnak az interneten CPG termékeket, leggyakrabban a szállítási költségekre, illetve közelebbi szemrevételezés hiányára hivatkoznak. Jellemző, hogy a kereskedők lényegesen kisebb jelentőséget tulajdonítanak ezeknek a problémáknak. Legtöbbjük úgy gondolja, hogy az e-kereskedelem legfőbb akadálya a bizalom hiánya. (A vásárlók közül viszont csak kevesen említették ezt.) Azok, akik már vásároltak on-line leggyakrabban a kényelmet, az időmegtakarítást emelik ki előnyként. A felmérés szerint a kereskedők mindezt nem tartják annyira fontosnak.

Talán meglepő, de az on-line CPG kereskedelem az eladók és a vásárlók közti kommunikációs zavarok ellenére is igen dinamikusan fejlődik.

Az Information Resources Inc. szerint az on-line felhasználók 23 százaléka vásárolt már korábban CPG terméket. Ezeknek a vásárlóknak a 99 százaléka nyilatkozott úgy, hogy a következő évben hasonló, vagy növekvő mértékben kíván ilyen termékeket az interneten keresztül vásárolni. 2001. végére az internetes vásárlók 35 százalékánál az on-line vásárlások negyedét már a CPG termékek teszik majd ki.

Az on-line csatornát rendkívül fontosnak tartja a CPG szektor számára a Jupiter Media Metrix is. Az on-line kiskereskedelem jelenlegi gyengélkedése ellenére a JMM szakértői a következő 5 évben az on-line élelmiszer kereskedelem 64 százalékos növekedését prognosztizálják. Mindez messze meghaladja a "valódi" élelmiszer áruházak forgalmának növekedését.

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!