2p

A második negyedévben világszerte tovább bővült a mobilkészülékek forgalma. A nyertesek a Nokia és a Sony Ericsson, a vesztes a Samsung.

A Strategy Analytics felmérése szerint a multimédiás és színes kijelzős készülékek esetében volt rendkívül erős a fejlődés. A forgalom 11 százalékkal nőtt globálisan, amely 111 millió készülék értékesítését jelenti. Az előző negyedévben a bővülés még 16 százalékos volt. 2003-ban az előrejelzések szerint 455 millió új készülés találhat gazdára. A mobiltelefonok egyre olcsóbbá válása is közrejátszik elterjedésükben, vélik a szakemberek, az átlagára egy év alatt 20 dollárral csökkentek, a második negyedévben így 140 dollárt értek el.

A piacon továbbra is a Nokia vezet, részesedése 37 százalékra nőtt a teljes mobiltelefóniát illetően. Ennél erősebbek a GSM szektorban, ahol 46 százalékkal bírnak.

Gyenge negyedévet zárt a piac második és harmadik helyezettje a Motorola és a Samsung. Az amerikai cég részesedése folyamatosan csökken, míg tavaly év végén még 17 százalékkal bírtak, addig az első negyedévben már csak 15,4 százalékkal, míg jelenleg 14,2 százalékon állnak. A Samsungot is érzékeny veszteségek érték, 12,1-es részesedésük, már csak 10,8 százalék.

Stagnált a Siemens, amely 7,4 helyett 7,3 százalékkal bír. Feltámadni látszik ugyanakkor a Sony Ericsson. Hosszú idő óta először tudták piaci részesedésüket növelni. Most 5 százalékról mindjárt 6-ra ugrottak. Összehasonlítva ugyanakkor az Ericsson három évvel ezelőtti helyzetével, amikor önmagában 10 százalékát uralta a piacnak, meglehetősen lesújtó az összkép. Szintén romlott az LG Electronics helyzete, a koreai cág 5,2 százalékról 4,8-ra csúszott viszza.


LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!