2p

Az illúziók vége – a racionalitás kezdete –
úgy tűnik el az ESG, hogy velünk marad?

Klasszis Fenntarthatóság 2025 konferencia

2025. november 4., Budapest

Jelentkezzen most!

Németországban csaknem 20 százalékkal több új gépkocsit adtak el idén áprilisban, mint egy évvel korábban.

A múlt hónapban összesen 380 ezer új autó talált gazdára Németországban, 19,7 százalékkal több mint 2008 negyedik hónapjában. Az év eleje óta eladott autók száma ezzel 1,25 millióra emelkedett, közölte a német járműipari szövetség (VDA) kedden.

A piacot elsősorban a legalább 9 éves autók lecseréléséhez kapcsolt 2500 eurós kedvezmény - az úgynevezett roncsprémium - tartja lendületben, a német kocsik aránya pedig megközelítette a 60 százalékot az import autókkal szemben, a hazai gyártók azonban így is kénytelenek visszafogni a termelést. A külpiacokon tapasztalható keresletcsökkenés miatt áprilisban éves szinten 34 százalékkal 382 ezer járműre csökkent a német autógyárak kibocsátása. Az értékesítési válság az Egyesült Államokban a legsúlyosabb, ahol azonban csökkenő eladások mellett 7,3 százalékra emelkedett a német kocsik piaci aránya.

Az Európában már több országban bevezetett roncsprémium ugyanakkor az olcsóbb modelleknél annyira megdobja a keresletet, hogy például a Volkswagen több mint 20 ezer embert foglalkoztató wolfsburgi gyárában elmarad a júliusra tervezett három hetes nyári szünet, mert a Golf VI és a Golf Plus modellek iránt akkora az érdeklődés, hogy nem győznek eleget gyártani.

MTI/Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!