2p

Egyre inkább háromdimenziós reklámfelületként tekintenek termékei csomagolására a cégek, ahelyett, hogy csupán szállításra alkalmas tárolókként gondolnának rájuk.

Az utóbbi száz évben a Pepsi üdítőgyártó például mindössze tíz alkalommal változtatott üvegei illetve palackjai kinézetén, ebben az évben azonban minden héten új dizájnnal rukkol elő a cég. A Coors light sörösüvegeken egy matrica található, ami kékre változtatja színét, ha az ital fogyasztáshoz ideális hőmérsékletre hűlt, a gyerekeket célzó Henry the Hippo kézmosó szappan tubusán pedig használat után 20 másodpercig villog egy jelzőlámpa, hogy a gyerekek tudják, mennyi ideig kell mosniuk a kezüket.

A fenti jelenségek mind jó példák arra, hogy a vállalatok minden szalmaszálba belekapaszkodnak annak érdekében, hogy felkeltsék a fogyasztók figyelmét. A változás nagyrészt az internet rohamos terjedése és a sok száz elérhető televíziócsatorna miatt történik, a hirdetők ugyanis ma már nem lehetnek biztosak abban, hogy reklámjaik eljutnak a célközönséghez - idézi az iparági szakértőket a New York Times.

Egyre gyakoribb a dizájnváltás

Még az 1990-es években is átlagosan hétnél is több évig megtartották a csomagolások imázsát. Manapság a cégek folyamatosan átalakításokat tervezgetnek, ezért ugyanez az adat 2 évre csökkent.

Az Unilever észak-amerikai szárnyának csomagolásért felelős igazgatója szerint a vásárlók manapság az újdonságokat keresik, nem a megszokott dolgokat. Ennek megfelelően a társaság átalakította Suave samponjának huszonöt éve változatlan csomagolását, és az Axe tusfürdőket is sokkal modernebb kinézetűvé varázsolta.

Az átalakítások mögött sokféle ok húzódhat meg. Egyes vállalatok például azért kicsinyítik le csomagolásaikat, hogy azok kisebb környezeti károkat okozzanak. Mások a használhatóság érdekében változtatnak, az Orbit rágógumik például immár az autók pohártartójába illő dobozokban is kaphatóak. Vannak olyan termékek is, melyek csomagolását a puszta esztétikai érték miatt formálják át, egyes cégek tisztítószeres palackjait például vendégsereg érkezésekor sem kell eldugni a szemek elől.

Menedzsment Fórum

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Előfizetőink máshol nem olvasott, higgadt hangvételű, tárgyilagos és
magas szakmai színvonalú tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Korlátlan hozzáférést adunk az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz is, a Klub csomag pedig a hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmazza.
Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!