[ajanlo=549][igazitas=right/]A Boeing óriásgépe a 747 Jumbo-Jet szélesített változata lesz - közölte a vállalat. Ezzel eldőlt, hogy a legendás típus mégsem "fog kihalni", hanem a piaci igények és a verseny kihívásainak megfelelően átalakul. Az amerikaiak már megkapták az első megrendeléseket: a luxemburgi Cargoluxszal máris tíz gép vásárlásáról állapodtak meg, és az európai légitársaság további tíz gépre kötött opciót.
A repülők egyelőre még csupán a tervezőasztalon készültek el. A kereskedelmi forgalomban a tervek szerint 2009 harmadik negyedévében fognak debütálni a gépek. A 747-8-as kódszámmal futó Boeingeket az utasforgalmat bonyolító cégek mellett a légifuvarozást végző társaságok számára is kínálják. Ebből a szektorból a japán Nippon Cargo Airlines adta le az első, hat gépre szóló megrendelést.
Az új repülő ugyan méretben el fog maradni az A380-astól, ám az amerikaiak szerint ezt más előnyökkel fogják pótolni. A kialakítástól függően 400-500 fő szállítására alkalmas 787-8-as egy-egy repülőút során 20 százalékkal lesz olcsóbban üzemeltethető, mint a maximum 555 utas befogadására alkalmas Airbus. Ez pedig az üzemeltetési költségeket tekintve utasmérföldenként átlagosan 8 százalékos előnyt jelent.
Természetesen a költségek csökkentése minden légitársaság számára alapkérdés, ám az elemzők nincsenek meggyőződve arról, hogy az 1969-ben a PanAm légitársaságnál debütált 747-es felújított változata megtöri az A380-as sikerét. Az Airbus ugyanis már 159 gépet értékesített szuperjumbójából, ráadásul az első gépek már akkor üzembe állhatnak, mielőtt a Boeing hozzáfogna a teszteléshez.