Az A.T. Kearney cégtanácsadó ágazati elemzése szerint évente 10-15 jelentősebb felvásárlásra lehet számítani. Az elkövetkező öt évben évi 6-8 milliárd eurót tehet ki az átvételi tranzakciók forgalma világszerte. A befektetők 10-15 százalékos hozamra is számíthatnak, ez kínai, indiai, vagy közel-keleti projektek esetében akár húsz százalék is lehet.
Rövid- és középtávon francia, brit, spanyol, portugál és csehországi repülőterek privatizálásra kerülő pakettjei és tulajdonosainak portfolió-átrendezései, míg Kínában, Indiában és a Közel-Keleten a légi forgalom növekedésével kapcsolatos fejlesztési projektek kínálnak befektetési lehetőségeket.
Mivel az elkövetkező években fokozódni látszik a repülőtér-üzemeltetőkre ható költség- és árnyomás, tevékenységüket elsősorban a repüléssel közvetlen kapcsolatban nem lévő, kiszolgáló tevékenységekre (például üzlethelyiségek bérbeadására) fogják összpontosítani, forgalmuk és nyereségük felfuttatása érdekében - írja az elemzés.
Már az elmúlt években megfigyelhető volt a kapcsolódó szolgáltatások által generált bevétel részarányának növekedése a repülőtér-üzemeltetők forgalmában. Az oslói repülőtér forgalmában például ez már 58 százalékos arányt tesz ki, a London-Gatwick légikikötő forgalmában pedig 56 százalékosat.