2p

A Facebook közösségi portál felvásárolja a FriendFeed nevű netes szolgáltatást, amelynek segítségével a felhasználók egy oldalon oszthatják meg az összes közösségi oldalról származó aktivitásaikat.

Bret Taylor, a FriendFeed alapítója azt közölte, hogy a két szolgáltatás előbb-utóbb egybeolvad, azonban egyelőre még külön működnek - olvasható a Yahoo-n. Azt is hozzátette: nagy vonzerő volt számukra a Facebook 250 millió felhasználója és emiatt is döntöttek úgy, hogy csatlakoznak hozzá. A FriendFeed szolgáltatás hasonló a nála sokkal népszerűbb Twitterhez, amit a Facebook 2008-ban félmillió dollárért akart felvásárolni.

A Facebook közleménye szerint a 12 fős kis kaliforniai cég ezentúl teljes egészében a Facebooknak dolgozik majd, illetve a FriendFeed négy alapítója: Taylor, Paul Buchheit, Jim Norris és Sanjeev Singh vezető pozícióba kerülnek majd a Facebook produkciós csapatában.

Egyelőre nem világos, hogy a Facebook pontosan mire akarja használni a FriendFeedet, amely adatokat szolgáltat olyan honlapokról, mint a Twitter, a Yelp tesztelő oldal, vagy a Flickr képmegosztó portál, bár valószínűsíthető, hogy ezzel szeretnének valós idejű információkkal szolgálni a felhasználóknak.

Chris Cox, a Facebook elnöke azt nyilatkozta, hogy már régóta dolgozik mindkét cég azon a problémán, hogyan lehetne a lehető leghatékonyabban kapcsolatba hozni az embereket különböző portálokon keresztül is.

"Egyetértünk abban, hogy a legfontosabb információ azoktól az emberektől jön, akiket fontosnak tartasz. Éppen ezért olyan technológiákat kell kidolgozni, amelyek ezeket a kapcsolatrendszereket erősítik."

Cox nem erősítette meg, hogy a Facebook integrálni szeretné-e a FriendFeed valós idejű keresőjét-e saját portáljukba, csak annyit tett hozzá, hogy ezen a technológián már ők is régóta dolgoznak, illetve nem beszélt az üzlet anyagi részéről sem.

MTI/Menedzsment Fórum 

LEGYEN ÖN IS ELŐFIZETŐNK!

Szerkesztőségünkben mindig azon dolgozunk, hogy higgadt hangvételű, tárgyilagos és magas szakmai színvonalú írásokat nyújtsunk Olvasóink számára.
Előfizetőink máshol nem olvasott, minőségi tartalomhoz jutnak hozzá havonta már 1490 forintért.
Előfizetésünk egyszerre nyújt korlátlan hozzáférést az Mfor.hu és a Privátbankár.hu tartalmaihoz, a Klub csomag pedig egyebek között a Piac és Profit magazin teljes tartalmához hozzáférést és hirdetés nélküli olvasási lehetőséget is tartalmaz.


Mi nap mint nap bizonyítani fogunk! Legyen Ön is előfizetőnk!